قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:جهان امروز نیازمند پیام حضرت علی(ع) است که طلبه‌ باید پیام رسان عدل و گفته‌های آن امام باشد و کار اجرایی با معجزه پیش نمی‌رود بلکه برای پیشبرد کار اجرایی نیاز به نیروی انسانی است و شما آن نیرو را دارید.

طلبه‌ها باید پیام رسان عدل و گفته‌های امام علی(ع) باشند/بشر تشنه اندیشه‌های الهی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز تمام نعمتهای هستی در اختیار ما است اما هنگامی این نعمتها ما را به سعادت می‌رساند که از نعمت والای هدایت برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه بشر امروز در جاهلیت آخرالزمان قرار دارد، افزود: امروز صدای عدالت انسانی که حضرت علی(ع) منادی آن بود توسط  رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علت غرق شدن انسان در منجلاب که امروز دچار آن شده است فاصله گرفتن از بزرگترین نهمت الهی یعنی هدایت است.

آیت‌الله عبادی افزود: جهان امروز نیازمند پیام حضرت علی(ع) است که طلبه‌ باید پیام رسان عدل و گفته‌های آن امام باشد و کار اجرایی با معجزه پیش نمی‌رود بلکه برای پیشبرد کار اجرایی نیاز به نیروی انسانی است و شما آن نیرو را دارید.

وی با بیان اینکه نتیجه جاهلیت امروز این است که اندیشه ناب بزرگانی چون آیت‌الله مطهری به حاشیه رانده می‌شود، اظهار داشت: بشر تشنه اندیشه‌های الهی است و بالاترین نعمت هدایت و بالاتربن بدبختی ضلالت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خدواند انسان را خلق نکرده است تا او را در این جهان رها کند بلکه انسان نیاز به برنامه هدایت دارد و حال اینکه شما طلاب در میان تمام رشته‌های علمی، طلبگی را انتخاب کردید، لطف خداوند نصیب حال شما شده است و در حقیقت بهترین انتخاب را داشته‌اید.

آیت‌الله عبادی طلبه را مانند یک نجات غریق دانست و افزود: طلبگی زمینه بهترین خدمتها به بشر است که در این راستا باید خود را مجهز کرد تا خود و جامعه را از غرق شدن نجات داد.

وی اظهار داشت: امروز در جهان کمبود دانشمند نداریم بلکه با کمبود اندیشه انسانی و الهی مواجه هستیم و طلاب بهترین  راه برای فراگیری علوم را انتخاب کرده‌اند زیرا پیامبر  اکرم (ص) وائمه اطهار (ع) هدایتگر مردم بودند  و این بهترین نعمت برای شما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.