قدس آنلاین – یزد: رسیدگی به امور درمانی و توجه به سلامت افراد تحت حمایت کمیته امداد از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا مددجویان اردکانی بصورت رایگان از معاینات و خدمات دندانپزشکی بهره مند شدند.

انجام معاینات دندانپزشکی رایگان ویژه مددجویان اردکانی

به گزارش قدس آنلاین از یزد، مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در پنج ماهه نخست سال جاری به تشریح  خدمات ارائه شده در بخش بهداشت ودرمان، بویژه اجرای معاینات دندانپزشکی رایگان برای مددجویان تحت حمایت این شهرستان پرداخت.

یدالله مروتی با بیان اینکه توجه به بحث بهداشت و سلامت خانواده های تحت حمایت همواره در اولویت برنامه های این نهاد است، افزود: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در تمامی سطوح و  با توجه به اینکه اکثریت جامعه هدف تحت پوشش این نهاد سالمند و از کارافتاده هستند از ضرورتها و اولویتهای کاری این نهاد در حوزه حمایت است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در این راستا و با هدف ارتقای سطح سلامت مددجویان و کاهش بیماری های دهان و دندان که منشأ بسیاری از بیماریهای دیگر است اقدام به معرفی مددجویان به درمانگاه فارابی جهت انجام معاینات دندانپزشکی کرد و در این مرکز درمانی پس از انجام معاینات دندانپزشکی، خدمات مختلفی از جمله عصبکشی و پر کردن دندان بصورت رایگان ارائه شد.

مروتی با اشاره به پرداخت بیش ازیک میلیارد ریال حق بیمه مددجویان اردکانی در پنج ماهه نخست سالجاری گفت: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با هدف ایجاد انگیزه و تقویت حس نگرش مثبت به آینده در مددجویان پرداخت می شود که ۲۶۲ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت این شهرستان از این خدمت استفاده می کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان با اشاره به اینکه رسیدگی به امور درمانی مددجویان نیز در زمینه های مختلفی انجام می شود؛ اضافه کرد: طی پنج ماهه اول سال جاری بیش از ۲۲۰ میلیون ریال برای هزینههای درمانی مددجویان شامل فرانشیز دارو، آزمایشگاه، بستری، پاراکلنیک، نگهداری بیماران سالمند هزینه شد و در این راستا ۹۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت از این خدمات بهرهمند شدند.

وی در خصوص خانواده های مشمول برنامه امنیت غذایی بیان کرد: بیماری سوء تغذیه یکی از بیماریهای شایع در میان کودکان است که در صورت بی توجهی به این امر باعث بروز معضلات و مشکلات غیر قابل جبران در آینده می شود، بدین منظور طی پنج ماهه گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون ریال برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال هزینه شده که این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد را نشان می دهد.

مروتی با بیان اینکه طی سال گذشته افزون بر550 میلیون ریال در زمینه درمان 450 نفر از مددجویان تحت حمایت هزینه شد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد یکهزار و 337 مددجو از خدمات کمیته امداد شهرستان اردکان استفاده می کنند و در پنج ماهه ابتدای سال جاری بیش از یک میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال بصورت بلاعوض در خصوص جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت این شهرستان خدمت رسانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.