رئیس کمیته امنیتی و نظامی حلب در جلسه‌ای درباره مصالحه در این شهر تأکید کرد که ارتش برای پسگیری شهر، نیروی کافی در اختیار دارد و بزودی از طریق آشتی یا راهکار نظامی، امنیت بدان بازخواهد گشت.

مقام عالی‌رتبه سوری: شهر حلب بزودی امن اعلام خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، چندی پیش در ساختمان حزب بعث سوسیالستی سوریه برای تشکیل کمیته‌های آشتی ملی در مناطق حلب و ایجاد مکانیزم آشتی در این شهر نشستی برگزار شد.
در این نشست «زید علی صالح» رئیس کمیته امنیتی و نظامی حلب، «أحمد صالح ابراهیم» رئیس بخش حزب بعث در حلب، «حسین دیاب» و «زهیر سعد الدین» استاندار و رئیس پلیس حلب و «خلیل ملا» رئیس بخش امنیت حکومتی حضور داشتند.
به گزارش منابع خبری سوری، در این نشست قرار شد که مکانیزم آشتی در حلب در سه محور زیر اجرایی شود:

* فراهم کردن شرایط خروج امن برای کسانی که قصد دارند از مناطق شرقی حلب خارج شودند و شرایط زندگی بهتر برای آنان فراهم شود.

* فراهم کردن شرایط خروج امن برای تروریستهایی که قصد آشتی با حکومت را ندارند.

* در صورتی که افراد مسلح از مناطقی که در آن حضور دارند، نپذیرفتند که خارج شوند تنها راهکار مقابله با آنان راهکار نظامی است.

زید علی صالح در این نشست تأکید کرد، برای بازپسگیری کامل حلب نیروی کافی وجود دارد و اجازه نخواهیم داد زمانی طولانی شود و بزودی شهر یا از طریق آشتی یا راهکار نظامی امن خواهد شد.

احمد صالح ابراهیم نیز در این زمینه بر همکاری برای موفقیت آمیز بودن آشتی ملی، بازگرداندن امنیت به شهر حلب و بازگرداندن کسانی که فریب خورده اند به آغوش میهن به صورت سریع تأکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد که حلب بیش از هر شهر دیگری در سوریه مورد هدف حملات تروریستها قرار گرفته و زمان آن رسیده است که حلب واحد و متحد شود.

حسین دیاب نیز در این زمینه اظهار داشت: همه باید با هم از طریق مصالحه در این پیروزی شرکت داشته باشیم و بدان کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.