قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: ایجاد راه اختصاصی، ایجاد خیابان داخلی، کمک به تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز فضای سبز، از جمله اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی است.

منطقه ویژه اقتصادی، آینده ای روشن برای اقتصاد استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شفاف‌سازی در فعالیت‌های اقتصادی و گسترش فعالیت‌های عمرانی از جمله مهم‌ترین رویکرد سازمان همیاری شهرداری‌ها است و کمک به شهرداری‌ها برای آبادانی استان از جمله مهم‌ترین اهداف این سازمان محسوب می‌شود.

قاسم شهبازی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی  گفت: این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی، پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

شهبازی افزود: کارخانه آسفالت سازمان از سه ماه گذشته مجددا آغاز بکار کرده و تا کنون 29 هزار تن آسفالت تولید و توزیع شده است.

شهبازی در خصوص آسفالت معابر 15 روستا در ماه های گذشته گفت: برای آسفالت این تعداد روستا 12 میلیارد ریال از طریق مشارکت‌های مردمی، قیر رایگان و کمک‌های دفتر امور روستایی هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی در سازمان همیاری شهرداری‌های استان اقدامات خوبی صورت گرفته است که می‌توان به مواردی چون بهینه‌سازی دستگاه‌ها در راستای  تولید، افزایش راندمان و استفاده از امکانات و دستگاه‌های موجود اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان  اظهار کرد: تا کنون اقدامات خوبی در منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفته و عملیات آسفالت‌ریزی آن در هفته آینده انجام خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این منطقه گفت: ایجاد راه اختصاصی، ایجاد خیابان داخلی، کمک به تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز فضای سبز، از جمله اقدامات صورت گرفته در این منطقه است و تا کنون تعدادی سرمایه گذار جذب شده است .

وی افزود: تا کنون 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ماده 10 و 12 و 15 میلیارد ریال از محل طرح توازن منطقه‌ای کشور برای ایجاد زیرساخت‌های این پروژه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پروژه پرتودهی گاما در آینده‌ای بسیار نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در این پروژه 50 نیروی نخبه در حوزه علوم فیزیک به کار گرفته می‌شود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها در پایان گفت: با فعالیت کارخانجات موجود در منطقه اقتصادی علاوه بر افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان، زمینه اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم و 3000 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.