۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: 461036

«رویکرد الغدیر به تحریف»، تألیف روح اللّه عباسی( متولد قم، 1357 ش) است که در آن، به صورت مستند و تحلیلی به توضیح گزارش ها و نقادی های علامه امینی و کتاب جاودانه اش الغدیر در مسأله سرنوشت ساز تحریف فضیلت ها و منقبت های حضرت امیرالمؤمنین علی پرداخته است.

رویکرد الغدیر به تحریف

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تبیان ، رویکرد الغدیر به تحریف به زبان فارسی رسا و شیوا نوشته شده است. نام کامل این اثر عبارت است از:« رویکرد الغدیر به تحریف: پژوهشی در گزارش های الغدیر از تحریف روایات فضائل و مناقب علوی در کتب اهل سنت».

ساختار

این  کتاب از  مقدمه نویسنده( مشتمل بر مباحثی چون: انگیزه نگارش کتاب الغدیر، بحث ولایت در الغدیر، مبنای تحقیقی مرحوم علامه امینی، زیست نامه علامه امینی، میراث علامه امینی و درباره کتاب حاضر) و متن اصلی( شامل هفت فصل: 1- تحریف احادیث خلافت امیرالمؤمنین( ع)، 2- تحریف در حق حضرت ابوطالب( ع)، 3- تحریف غدیریه ی شعرای غدیر، 4- تحریف دو روایت در زیارت رسول اکرم( ص) و شناخت معصوم( ع)، 5- تحریف در حق ابوبکر، عمر، عثمان و معاویه، 6- جعل حدیث و تحریف احادیث جعلی و 7- نقد و معرفی کتب تحریف گر و دروغ پرداز) تشکیل شده است.
 زبان و ادبیات این اثر، امروزین، روان و سلیس است. نویسنده از منابع قابل توجهی( 207 منبع) از آثار معتبر عربی و فارسی از اندیشمندان قدیم و جدید برای نگارش اثر حاضر بهره برده است. شیوه نویسنده در این اثر، پژوهشی و تحلیلی است و به همین جهت مطالب را به صورت مستند آورده و به تحلیل و تلخیص پرداخته است.

«رویکرد الغدیر به تحریف»، تألیف روح اللّه عباسی( متولد قم، 1357 ش) است که در آن، به صورت مستند و تحلیلی به توضیح گزارش ها و نقادی های علامه امینی و کتاب جاودانه اش الغدیر در مسأله سرنوشت ساز تحریف فضیلت ها و منقبت های حضرت امیرالمؤمنین علی پرداخته است.

نویسنده در مقدمه اش گزارشی از مطالب و فصول کتاب نوشته و با تأکید بر ارزش و جامعیت کتاب الغدیر و یادآوری اسامی شماری از آثاری که برای گزارش و معرفی مباحث الغدیر منتشر شده، افزوده است که از جمله موضوعاتی که علّامه امینی( ره) در الغدیر آن را مطرح کرده اند، بحث تحریف کتب دینی- اعتقادی در طول تاریخ نشر و چاپ در جهان اسلام است و بنده در حدود چهار سال پیش، به پیشنهاد دوست پژوهنده ام، جناب آقای علی رضا هزار به تحقیق آن در الغدیر پرداخته و این مجموعه را به رشته تحریر درآوردم. محدوده و دایره موضوع مورد جستجوی ما در الغدیر، محصور در تحریفاتی است که در طول تاریخ نشر متون دینی- اعتقادی، یا توسط مؤلف کتب، یا مصحح، مهذب، ناقل، مترجم، ناشر و یا چاپخانه به صورت عمدی در کتب صورت گرفته، و علّامه امینی( ره) در طی مطالعات وسیع و عمیق خود در کتابخانه های کشورهای مختلف اسلامی در بررسی کتب به آنها برخورده و با تیزبینی به شناسایی آن پرداخته و پرده از خیانت دستان خیانتکار نسبت به ودایع علم کنار زده و آنها را رسوا نموده اند. ولی تصحیفاتی نیز در برخی از کتب وجود دارد که به صورت سهوی رخ داده و علّامه آنها را در الغدیر ذکر نموده است.

منبع: 
1- رویکرد الغدیر به تحریف 
2- سایت الغدیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.