قدس آنلاین- تبریز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصمیم دولت مبنی بر ارائه وام‌های بانکی با نرخ سود بانکی کم، به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط از محل منابع صندوق توسعه ملی می‌تواند شرایط را برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی فراهم کند.

رونق بنگاه‌های اقتصادی با وام‌های بانکی کم سود/ کاهش نرخ بیکاری در گرو افزایش ظرفیت تولید بنگاه‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، معصومه آقاپورعلیشاهی در خصوص مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک اظهار داشت: بخش قابل توجهی از بنگاه‌های اقتصادی با ظرفیت محدودی کار می‌کنند.

نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: در حال حاضر نرخ سود بنگاه‌های اقتصادی حدود 14 درصد است این در حالی است که نرخ سود وام‌های بانکی حدود 18 تا 22 درصد تعیین شده و این موضوع باعث شد در کل انگیزه برای فعالیت در بخش تولید کم باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: هزینه‌های بالای بنگاه‌های اقتصادی باعث شده که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز برای بنگاه‌های اقتصادی دشوار شود، بنابراین باید هزینه‌های تولید کاهش یابد.

آقاپورعلیشاهی افزود: تصمیم دولت مبنی بر ارائه وام‌های بانکی با نرخ سود بانکی کم، به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط از محل منابع صندوق توسعه ملی می‌تواند شرایط را برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی فراهم کند.

وی افزود: تدابیری اتخاذ شده تا واردات ماشین‌آلات پیشرفته مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی از طریق گمرکات با سهولت بیشتری انجام شود و با انجام این مهم هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با افزایش ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی زمینه برای کاهش نرخ بیکاری ممکن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.