قدس آنلاین-بجنورد: مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در سال جاری بیش از ۶۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به مسکن مددجویان کمیته امداداستان اختصاص یافت که بیشترین این مبلغ برای ساخت مسکن روستایی پیش بینی شده است.

اختصاص ۶۲ میلیارد ریال اعتبار به مسکن مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

عباس اهرابی در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، افزود: یکی از اصولی‌ترین خدمات کمیته امداد ساخت مسکن مناسب برای خانواده های مددجو است زیرا مسکن یک اقدام مهم برای توانمندسازی مددجویان است.
وی با اشاره به سیاست جدید کمیته امداد در توسعه کمی و کیفی مسکن مددجویان گفت: کمیته امداد توجه و تمرکز اصلی فعالیت خود را به مناطق کمتر برخوردار استان از جمله مناطق روستایی متمرکز کرده است تا بتواند خانواده های بیشتری را از فقر و محرومیت  نجات دهد.

وی افزود: به همین منظور در سال جاری بیش از ۳۰ درصد از کل منابع اختصاص یافته بخش مسکن این نهاد به طرح بهسازی و تعمیرات مسکن مددجویان روستایی اختصاص یافته است.
اهرابی با بیان اینکه از کل بودجه امسال بیش از ۲۵ میلیارد  و  ۵۰۰ریال این اعتبار به  مسکن روستایی  ، حدود ۲۲ میلیارد ریال مسکن شهری و ۱۵میلیارد ریال آن به بخش تعمیرات واحداث فضای جانبی اختصاص یافته است، تصریح کرد: طبق پیش بینی صورت گرفته در سال جاری قرار است بیش از ۲۰۳  مورد مسکن روستایی ویژه  مددجویان احداث شود که تا کنون ۵۰ واحد آن به بهره بردای رسیده و بقیه  واحد ها نیز در حال اجرا است که تا انتهای سال  به بهره بردای می رسد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۳ خانواده مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان در سال جاری صاحب خانه شدند افزود: علاوه برآن ۳۰۲ مورد از منازل مددجویان که نیازمند تعمیرات بودند مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند که در مجموع امسال ۴۲۵ پروزه عمرانی  مددجویان به بهره برداری رسید.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به واگذاری ۱۰۴ منزل مسکونی شهری و روستایی به خانواده های تحت حمایت این نهاد در سال جاری گفت:در عین حال ۱۹ واحد مسکن مهر نیز خریداری وبه متقاضیان آن واگذار شده است.
اهرابی در رابطه با برنامه های امسال کمیته امداد استان نیز گفت: امسال خرید، ساخت وتعمیر ۹۰۰  پروژه عمرانی در  برنامه های این نهاد قرار داشت که به همت تلاش های امدادگران تا کنون ۴۰۶  مورد از  این پروژه به بهره بردای رسیده است وباقی مانده آن نیز هم اکنون در دست اجرا قرار دارد که تا انتهای سال به بهره بردای می رسد. در بخش مسکن مهر نیز ۱۹ واحد به مددجویان تحویل داده شده است.
اهرابی یاد آور شد: برای  فعالیت های عمرانی امسال ۱۳ میلیارد و ۱۸۷میلیون ریال هزینه شده است که ۱۱میلیارد و۳۵۱ میلیون ریال آن  از محل منابع دولتی و حدود دو میلیارد ریال آن از محل منابع کمک های مردمی از جمله صدقات تامین شده است.

وی گفت:سقف وام ساخت و بهسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ  ۱۵میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵میلیون تومان و  اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.
وی با بیان اینکه بیشترین واحدهای مسکن بهره برداری شده درطول امسال در شهرستان های بجنورد، شیروان وجاجرم بوده  است، ادامه داد: مشارکت خیران و مردم در تامین مسکن مددجویان مطلوب است وامیدواریم با توجه بیشتر خیران در این بخش شاهد رشد کمک ها باشیم.
اهرابی با بیان اینکه دو هزار و۵۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد مسکن مناسبی برای زندگی ندارند و بیش از یک هزار خانواده نیز نیازمند تعمیرات مسکن هستند، افزود: درصورتی که خیران بخشی از  هزینه ساخت مسکن روستایی را تقبل کنند، کمیته امداد بخش دیگر آن را پرداخت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.