قدس آنلاین- بیرجند: امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه امام حسین(ع) آقای نه‌گویان به همه پستی‌ها است گفت: امام حسین(ع) اسوه انسانهای آزاده و امام همه مسلمانان است و در این راه پیروانی عزیز و رهرو می‌خواهد.

امام حسین(ع) اسوه انسانهای آزاده و امام همه مسلمانان است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی در پنجمین همایش عاشورایی کارکنان شرکت کویرتایر با عنوان شور حسینی در سنگر تولید اظهار داشت: مجموعه کویرتایر یکی از افتخارات استان خراسان جنوبی است که کارکنان آن با عرق جبین خود چرخ این مجموعه را می‌چرخانند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از افراد برخی از عادات و رسوم مسحیت منحرف مانند طبل و قمه و ضربه زدن به خود را وارد عزاداری مسلمانان کرده‌اند افزود: در این راستا ما که عاشق امام حسین(ع) هستیم باید بدانیم امام حسین(ع) برای بخشیدن گناهان ما به شهادت نرسیده است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه امام حسین(ع) آقای نه‌گویان به همه پستی‌ها است بیان کرد: امام حسین(ع) اسوه انسانهای آزاده و امام همه مسلمانان است و در این راه پیروانی عزیز و رهرو می‌خواهد.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه ما نباید عزاداریهای خود را به سمت انحرافات ببریم تصریح کرد: باید حسینی زندگی کنیم و عزاداری خود را آلوده نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) و پوشیدن لباس مشکی افتخار است و در این راستا نباید به خود آسیب برسانیم زیرا غم ما غمی است که از جانش عشق و شادی و سعادت دنیا به دست می‌آید.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به این سخن امام حسین(ع) که می‌فرمایند که باید حتماً زنده بمانیم و انسان با زندگی ابدیت را تعیین می‌کند گفت: زندگی خوب است و باید دنیای خوب در کنار آخرتی خوب به دور از هرگونه آتش باشد.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه زندگی ارزشمند است اما نه به هر قیمتی اظهار داشت: در این دنیا هر کس برای زندگی که در آن زحمت نکشیده باشد باید جواب بدهد و زندگی باید همراه با عزت باشد و تحقیر را هرگز نباید پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: انسان وقتی مفید است بالاترین شخصیت را دارد و همچنین زندگی همراه با عزت که سعادت ابدی را ایجاد می‌کند بی‌نهایت ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام کشورهای غرب بر این است که هر انسانی یک قیمتی دارد و قیمت آن بالا و پایین می‌رود و هر آدمی را می‌توان خرید گفت: در این راستا ما مسلمانان که پیرو امام حسین(ع) هستیم از امام حسین(ع) یاد گرفتیم که نمی‌توان هر آدمی را خرید.

وی بیان کرد: انسان بزرگ خریدنی نیست ما باید در هر شرایطی که هستیم اجازه ندهیم خریده شویم بلکه باید حق محور، حقیقت محور و پیرو حق باشیم.

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه باید انسان در زندگی تلاش کند تا حق و حقیقت پیروز شود افزود: در این صورت عاشورایی و حسینی خواهد بود و خریده نمی‌شود زیرا پیرو امام حسین(ع) کسی نیست که خریده شود.

وی با بیان اینکه انسان باید پای حق بایستد گفت: اگر مدیران در کارخانه‌ها حقشان ضایع می‌شود باید پای حق خود بایستند.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: ما با مردم آمریکا، منطقه جغرافیایی و پارامترهای آمریکایی هیچ مشکلی نداریم و حاضریم آمریکا را بپذیریم اما اگر قرار باشد بنیان انقلاب ما و خون شهیدان ما از بین برود نمی‌توانیم دست در دست آمریکا دهیم.

رضایی‌بیرجندی یادآورشد: ما مذاکره‌ای را قبول داریم که در این صورت ارزشهای نظام، هویت نظام، آینده ما و جوانان ما و رشد کشورمان سرجای خود باشد و باید ایران با عزت، مقتدر و پیشرفت کننده پذیرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به ما یاد داد که میانجی‌گری و مذاکرات جایی است که حق قربانی نشود و ما بنا نداریم به هر قیمتی صلح کنیم و کنار بیاییم و باید از امام حسین(ع) یاد بگیریم وحدت به هر قیمتی خوب نیست و وحدت در صورتی درست است که حق جای خود باشد و ما باید قدرت نه گفتن را داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه باید قدرت نه گفتن به پستی‌ها را داشته باشیم افزود: نهی از منکر یعنی قدرت نه گفتن به پستی‌ها و بردن جامعه به سمت خوبی‌ها تا به پستی‌ها نه بگوید.

رضایی‌بیرجندی با اشاره به اینکه مواد اولیه که وارد کارخانه می‌شود ورودی و لاستیکها خروجی کارخانه کویرتایر هستند و در این میان یک پروسه ایجاد می‌شود تا این داده به خروجی تبدیل شود گفت: در این راستا وجود انسان نیز این گونه است و داده‌هایی که وارد بدن انسان می‌شود باید خروجی خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کشور ما همه باید مولد باشند و کاری کنند تا پیرو واقعی امام حسین(ع) باشند اظهار داشت: انسان نباید هر حرفی را گوش دهد و با هر کسی رفیق شود باید قدر زندگی خود را بدانیم زیرا زندگی یک حقیقت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.