۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 463963

یک روزنامه سعودی در تحلیلی با اشاره به پدیده فرار دختران از عربستان، خشونت فیزیکی و لفظی و اوضاع اقتصادی خانواده‌ها را دلایل شکل‌گیری این پدیده توصیف کرده‌ است.

فرار دختران سعودی به خارج از کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، روزنامه "عکاظ" عربستان در تحلیل روز یکشنبه خود با اشاره به فرار دو دختر جوان سعودی به کره جنوبی، به پیدایش بحث‌هایی در جامعه عربستان دربارۀ چرایی بروز این پدیده پرداخت.

این روزنامه سعودی اعلام کرد شناسایی انگیزه‌های واقعی فرار این دختران امکان‌پذیر نیست.

یک روزنامۀ کرۀ جنوبی در واکنش به موضوع فرار این دختران سعودی به این کشور، به نقل از وزارت خارجۀ کرۀ جنوبی اعلام کرد مسئولیت فرار این دو دختر سعودی برعهده خانوادۀ آن‌ها و مقامات سعودی است و سئول در این‎باره هیچ مسئولیتی ندارد.این روزنامه اعلام کرد این دو دختر 20 ساله چند روز پیش وارد کره جنوبی شده‌اند.

عکاظ نوشت: «پدیدۀ فرار دختران در عربستان یک پروندۀ دیرینه است و تاکنون هیچ راه‌حلی برای رنج‌های دختران فراری، پیدا نشده‌است. فرار دختران به یک معضل تبدیل شده‌است. زیرا تعداد دختران فراری افزایش یافته‌است، فرار عمل زشتی است‌ که خانواده‌ها از علنی‌کردن آن خودداری می‌کنند.»

عبده الخال، تحلیلگر این روزنامه نوشت: «خشونت فیزیکی و لفظی و اوضاع اقتصادی خانواده‌ها باعث فرار دختران می‎شود.»

در بخشی از این تحلیل آمده است: «تغییرات اجتماعیِ ناشی از تاثیرات شبکه‌های اجتماعی، ‌دختران را از نظر روانی تحریک می‌کند که هیچ خشونت خانوادگی را نپذیرند و به دنبال ایجاد منفذی برای فرار می‌گردند. اگر دختری استقلال مالی داشته باشد، ادعا می‌کند که در زندگی‌اش کاملا مستقل است، ‌این احساس با سرسختی والدین و فراهم‌نشدن نیازهای ضروری‌اش همراه می‌شود و به همین سبب دختران در معرض مسائل اغواکننده قرار می‌گیرند. آن‌ها به دنبال یافتن منابع مالی می‌روند تا نیازهای خود را برطرف کنند و این‌جاست که به منبعی پناه می‌برند تا نیازهایشان را برطرف کند و هنگامی که نیازها افزایش یابد، ناپدیدشدن یا فرار رخ می‌دهد.»

بر اساس این تحلیل، ایدۀ فرار به خارج ایده‌ای شکست‌خورده است و علت شکست آن افزایش نیازهای مالی در حد بسیار زیاد است که این مسئله، مستلزم وجود منبع مالی است که از طریق کار صورت می‌گیرد و به ندرت اتفاق می‌افتد که یک تبعۀ خارجی بتواند در کشور میزبان کاری پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.