انتخابات

 عضو حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات گفت: نامزدهای انتخاباتی وظیفه دارند در صورت هر گونه مداخله و حمایت بیگانگان از آنها اعلام برائت کنند.

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا ترقی در گفت و گوبا میزان با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای انتخابات ۹۶ گفت: در این ابلاغیه ممنوعیتی برای حمایت بیگانگان قائل شده است که تا به حال به این صراحت بیان نشده بود که اگر مورد حمایت خارجی ها بود عاملی برای رد صلاحیتش باشد.
عضو حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: ا گر فردی نامزد شد و رسانه ها و مقام های بیگانه از او حمایت کردند باید با صراحت کلام و موضع گیری به موقع از آنها برائت کند.
وی راهبرد این سیاستها در رابطه با انتخاب شوندگان را منوط به شایسته گزینی در روند انتخابات برشمرد که مقام معظم رهبری برا این شایسته گزینی نکته هایی را مورد تاکید قرار دادند.
ترقی با اشاره به اینکه یکی از شرایط انتخاب شوندگان متناسب بودن ویژگی های آنها با مسئولیت مورد نظر است، گفت: این ویژگی ها مبتنی بر کارآمدی علمی، جسمی و در واقع توانمندی های لازم بعلاوه ویژگی های همگانی مانند التزام به قانون اساسی و ولایت وفقیه است.
ترقی خاطر نشان کرد: این شرایط باید به گونه ای باشد که برنامه ثبت نام هم افرادی که حتی شرایط اولیه را ندارند از مرحله ثبت نام عبورنکنند که در این صورت وقت شورای نگهبان بی جهت برای بررسی گرفته خواهد شد.
عضو حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید نسبت به حفظ شرایط و انتخاب شوندگان مراقبت داشته باشد اظهار داشت: اگر بعد از تأیید صلاحیت کشف شد که فردی به دلایلی صلاحیت لازم را ندارد شورای نگهبان باید بتواند این صلاحیت را سلب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.