قدس آنلاین – یزد: اولین دوره آموزشی قصه‌گویی ویژه کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد آغاز به کار کرد.

اولین دوره آموزشی قصه‌گویی کتابداران استان یزد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این دوره آموزشی، با اشاره به اهمیت بخش‌های کودک کتابخانه‌ها تصریح کرد: یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، توجه به بخش کودک کتابخانه‌ها از طریق تأمین منابع مناسب و اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی به منظور جذب هرچه بیشتر نونهالان و کودکان به کتابخانه و مطالعه است.

وی افزود: قصه‌گویی یکی از ابزارهایی است که کتاب را برای کودک جذاب می‌کند و منجر به انس بیشتر وی با کتاب و مطالعه می‌شود.

دوست فاطمی‌ها فرصت مغتنم این دوره آموزشی را برای کتابداران شرکت‌کننده یادآور شد و ابراز امیدواری کرد اجرای این‌گونه برنامه‌ها بتواند تجربیات و دانسته‌های ارزشمندی را به کتابداران استان منتقل کند.

پس از سخنان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مهدی آرایی، مدرس دوره و از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در نوبت صبح این دوره آموزشی به بیان تکنیک‌های قصه‌گویی و شیوه‌های جذب کودک به قصه پرداخت.

گفتنی است، این دوره آموزشی دو روزه در دو نوبت صبح عصر در کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد در حال برگزاری است و 20 تن از کتابداران بخش‌های کودک از سراسر استان در آن شرکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.