شورای وزیران بلاروس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا در خصوص امکان لغو همه تحر یم‌های باقی مانده علیه بلاروس رایزنی خواهد کرد.

رایزنی برای لغو همه تحریم‌های بلاروس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شورای وزیران بلاروس امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های اتحادیه اروپا در خصوص لغو احتمالی همه تحریم‌های باقی مانده علیه بلاروس مذاکره خواهند کرد.

این بیانیه پس از دیدار آناتولی کالینین معاون نخست وزیر بلاروس با مقام‌های اروپایی در بروکسل صادر شده است. این مقام بلاروسی با کمیسرهای اتحادیه اروپا در امور حمل و نقل و توسعه دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام شورای وزیران بلاروس، یوهانس هان کمیسر توسعه اتحادیه اروپا احتمال لغو همه تحریم‌های بلاروس را در این نشست مطرح کرده است.

در این بیانیه آمده است: آقای هان تاکید کرده است که قطعا درباره لغو تحر یم‌های بلاروس با همکاران اروپایی اش گفتگو خواهد کرد.

تحریم‌ها علیه بلاروس به تدریج طی سالهای 2002 تا 2010 میلادی وضع شده است.

جدی ترین بسته تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی و تجاری علیه بلاروس در سال 2010 میلادی پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و سرکوب اعتراضات گسترده نسبت به این انتخابات، علیه مینسک اعمال شده است.

غرب بارها مقام‌های بلاروس را به اعمال فشار و سرکوب مخالفان سیاسی و نقض آزادی های اساسی شهروندان و آزادی بیان متهم کرده است.

15 فوریه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه 170 شهروند و 3 شرکت بلاروسی را لغو کرد. شورای روابط خارجی اروپا در عین حال تحریم تسلیحاتی بلاروس را به مدت 12 ماه دیگر تمدید کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.