قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ۷ ماهه امسال اهدای خون بانوان ۹.۶درصد بوده است و ۲ هزار و ۳۰۷ نفر نیز برای نخستین بار خون خود را اهدا کردند.

۲۳۰۰ بانوی خراسان جنوبی برای نخستین بار خون اهدا کردند

محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با قدس آنلاین در بیرجند با اشاره به تعداد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان خراسان جنوبی اظهار داشت : در ۷ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۲۱۰ نفر در خراسان جنوبی برای خون‌دهی به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۹۱۷ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۱۷ نفر در استان خون خود را اهدا کردند افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۵ نفر مرد و ۸۹۲ نفر زن بودند که رنج اهدای مستمر خون در استان ۵۹.۴ است.

وی تصریح کرد: در ۷ ماهه امسال اهدای خون بانوان ۶/۹ درصد بوده است و ۲ هزار و ۳۰۷ نفر نیز برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

عاملی خاطرنشان کرد: در این مدت ۷ هزار و ۶۷۷ نفر اهدا کننده مستمر داشته‌ایم و بیشترین میزان خون اهدا شده در گروه خونی o مثبت و کمترین میزان در گروه خونی ab منفی بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: افرادی که نذر خون دارند و تاکنون موفق به اهدای خون نشده‌اند تا اربعین می‌توانند نذر خون خود را ادا کنند.

وی از بانوان خواست حضور پررنگ‌تری در اهدا خون داشته باشند و افزود: از تمام اهداکنندگان خون که یاری‌گر همیشگی بیماران هستند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم همیشه همچون گذشته در این راه همیار و همراه ما برای یاری رساندن به بیماران نیازمند به خون باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.