قدس آنلاین – یزد: رویکرد جدید کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت ارائه تسهیلات قرض الحسنه به جای پرداخت کمک‌های مستقیم است.

اعطای یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان اردکانی

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مدیر کمیته امداد اردکان با بیان اینکه رویکرد جدید کمیته امداد در راستای توانمدسازی خانواده‌های تحت حمایت ارائه تسهیلات قرض الحسنه به جای پرداخت کمک‌های مستقیم و بلاعوض است، اظهار داشت: طی هفت ماهه سال جاری، بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان تحت حمایت شهرستان اردکان پرداخت شد.

یدالله مروتی بیان کرد: کمیته امداد به منظور گشایش در مسائلی از قبیل هزینه‌های درمانی، کمک هزینه جهیزیه، تحصیلی و مسکن در حد توان و امکانات خود اقدام به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی می‌کند به همین منظور طی هفت ماه بیش از ۶۴ نفر از مددجویان تحت حمایت از این تسهیلات بهرهمند شدند.

وی با بیان اینکه پرداخت وام‌های کارگشایی تاثیرات مثبتی در زندگی خانواده‌های مددجویان دارد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان درکنار فراهم نمودن زمینه‌ آموزش و ارائه راه‌کارهای گوناگون مشاوره‌ای و تشویق مددجویان به انجام کار و تلاش باعث توانمندی و خوداتکایی آنها می‌ شود.

مروتی خاطر نشان کرد: پنج میلیارد و ۱۷۰میلیون ریال تسهیلات خودکفایی به ۴۰ متقاضی برای ایجاد اشتغال و دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به ۵۵ متقاضی نیازمند این شهرستان در پنج ماهه نخست امسال پرداخت شده است.

مروتی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۳ نفر مددجوی تحت پوشش اردکان شهری و ۴۳۴ نفر روستایی هستند اظهار کرد: رسیدگی به امورمددجویان تحت حمایت وکمک به امر معیشت آنان دغدغه اصلی کمیته امداد است، بر همین اساس در پنج ماهه ابتدای سال جاری افزون بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک معیشت به مددجویان اردکانی پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت کمک معیشت به خانواده‌های تحت حمایت در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌ها است که یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد در حوزه حمایتی به شمار می‌رود.ارائه امکانات رفاهی در قالب بن نقدی ، بن کالا و پرداخت کمک های موردی به خانواده‌ها در طول سال از دیگر فعالیت های این نهاد در کمک به سبد غذایی مددجویان تحت حمایت است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت طی پنج ماهه نخست امسال گفت: بیش از یک میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال در پنج ماهه نخست سال جاری بصورت بلاعوض در زمینه های تامین کمک هزینه جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت این شهرستان خدمت رسانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.