قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: هنوز در گوشت قرمز ۱۰درصد واردات انجام می شود که با برنامه ریزی های انجام شده دراین بخش هم به خود کفائی خواهیم رسید.

صادرات ۳۰۰هزارتن تخم مرغ و مرغ در دوسال گذشته

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی ،درجلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری ،از صادرات ۳۰۰هزارتن تخم مرغ و مرغ در دوسال گذشته درکشور ،خبرداد.

حسن رکنی افزود: این آمار در حالی است که درسال ۹۲پیش بینی شده بود ۵۰هزارتن واردات داشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه،تا کنون صادرات  تخم مرغ ،شیر ،عسل ومرغ انجام شده است افزود: هنوز در گوشت قرمز ۱۰درصد واردات انجام می شود که با برنامه ریزی های انجام شده دراین بخش هم به خود کفائی خواهیم رسید.

وی،اظهارکرد:درصادرات قدم های اول را طی می کنیم که باید با همکاری بخش دولتی وخصوصی گام های اساسی دراین زمینه برداریم و زیر ساخت های صادرات را ایجاد کنیم.

رکنی در پایان گفت: قانون صادراتی مناسب ، صادرات محصولات با کیفیت و دارای شأن صادراتی ورقابت ازلحاظ قیمت سه بخش اصلی تاثیر گذار درموفقیت کشور در زمینه صادرات می باشد که باید با قانون صادراتی مناسب اجازه ندهیم صادرات دستخوش فراز و نشیب قیمت داخلی قرار گیرد هم چنین از لحاظ قیمت باید خود را با شرایط و قیمت جهانی تطبیق بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.