پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین-شهرکرد-لیلا احمدی: طبق آمار میانگین سن ازدواج در پسران ۳۳ و در دختران ۲۸ سال می باشد.

در انتخاب همسر باید متعادل و منطقی و میانه رو بود و تحقیقات لازم را پیش از انتخاب انجام داد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، سرپرست مرکز بهداشت شهرکرد گفت: همایش ترویج ازدواج سالم در جوانان به منظور ارتقاء شاخص های سلامتی این گروه سنی با حضور جمعی از مسئولان و جوانان هنر آموز در سالن اجتماعات سازمان فنی و حرفه ای شهرکرد برگزار گردید

سید راشد جزایری از حضور مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای ، مدیر کل اداره کار و امور اجتماعی استان و مدعوین و شرکت کنندگان در این همایش تشکر کرد.

وی تصریح کرد: با برپایی این همایش سعی شده است تا با ارائه آموزش های لازم به جوانان در خصوص ازدواج، آنان روش های انتخاب و تکنیک های مربوطه را خوب فرا گیرند. 

وی، ترغیب جوانان به ازدواج سالم و بر اساس دستورات و تعالیم دینی را از دیگر اهداف این همایش یکروزه عنوان کرد.

روحانی مستقر در مرکز آموزشی و درمانی هاجر(س) شهرکرد نیز در ادامه این همایش، به بیان اصول انتخاب همسر مناسب پرداخت و ایمان، اخلاق نیک، اصالت خانوادگی و کفایت عقلانی را از ملاک های صحیح انتخاب همسر عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید علیزاده ، افزود: در انتخاب همسر باید متعادل و منطقی و میانه رو بود و تحقیقات لازم را پیش از انتخاب انجام داد.

وی ادامه داد: براساس آیه شریفه قرآن، هرگز از آنچه علم و اطمینان نداری پیروی مکن که در پیشگاه خداوند چشم و گوش مسئولند.

وی افزود: همچنین در امر ازدواج نباید از مشکلات اقتصادی هراسید که خداوند یار شماست و خوشبختی یعنی واقف بودن به اینکه هر چه داریم از رحمت خداست و هر چه نداریم از حکمت خداوند است.

پزشک مسئول مرکز مشاوره هنگام ازدواج شهرستان شهرکرد نیز به بیان سن ازدواج در سالهای گذشته و اکنون پرداخت و گفت: میانگین سن ازدواج پسران از ۲۴ سالگی و دختران از ۱۸ سالگی در سال ۷۵ به ترتیب به ۲۷ و ۲۳ سالگی رسیده است.

صغری فتح الهی افزود: طبق آمار دیگری، میانگین سن ازدواج در پسران ۳۳ و در دختران ۲۸ سال می باشد.

به گفته فتح الهی، سخت بودن ازدواج، آمارهای طلاق، هجوم فرهنگ‌ بیگانه وناکافی بودن آموزش های مناسب ، چهار ضلع اصلی است که می‌توان از آن به عنوان دلایلی برای افزایش سن ازدواج نام برد و عدم اموزش کافی را بعنوان ریشه تمام آسیب ها موردی دیگری که نباید از آن چشم پوشید و شاید از آن بتوان به عنوان ریشه تمام آسیب‌ها یاد کرد آموزش است.

وی در ادامه به مشکلات ناشی از دیر ازدواج کردنو باروری دیر هنگام پرداخت و تصریح کرد: باروری یکی از مهمترین اتفاقات زندگی مشترک برای هر زوج است و داشتن فرزند بر استحکام خانواده می افزاید. توجه به زمان فرزندآوری یکی از نکات مهم در باروری سالم است. سن مادر یکی از مهمترین عوامل باروری سالم بوده و با افزایش سن علاوه بر کاهش شانس باروری موفق، احتمال مشکلات سلامت مادر و جنین و مشکلات دوران بارداری و هنگام زایمان افزایش خواهد داشت. متاسفانه تاخیر در فرزندآوری در ۱۰تا۲۰سال گذشته افزایش یافته است و این مسئله با افزایش خطر ناباوری، عوارض حاملگی و عوارض جنینی همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.