پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - زاهدان :استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت مقام معظم رهبری طرح آبیاری تحت فشار در سیستان با ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

طرح آبیاری تحت فشار در سیستان با ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت مقام معظم رهبری طرح آبیاری تحت فشار در سیستان با ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

علی‌اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در آیین رهاسازی آب چاه نیمه چهارم برای کشاورزان سیستان، اظهار کرد: رویکرد ما به منطقه سیستان پایداری با عزت جمعیت است که دیگر سخن از کوچ، مزایده و فروش ارزان زمین‌های مردم را نداشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح آبیاری با لوله در سیستان از نظر ارزیابی فنی پروژه مطالعه نشده بود، گفت: این پروژه صرفا از نگاه اجتماعی در اولویت رئیس جمهور قرار گرفت و با حمایت مقام معظم رهبری طرح آبیاری تحت فشار در سیستان با ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال برای بحث آب و خاک این منطقه ۸میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد داریم در حالی که تا امروز حدود هزار میلیارد تومان حقوق به فرهنگیان و ۸۰۰ میلیارد تومان هم یارانه به مردم استان پرداخت شده است. هاشمی گفت: در سخت‌ترین شرایط مالی دولت توانستیم پروژه های بزرگ را در منطقه به سرانجام برسانیم در حالیکه در بهترین شرایط مالی در گذشته خبری از این قبیل طرحهای عظیم در استان نبود، باید توقعات را منطبق با منابع اعتباری دید.

این مسؤول تاکید کرد: تا پایان امسال ۱۰ هزار هکتار از طرح آبیاری با لوله در سیستان به بهره‌برداری می‌رسد. این مسؤول قول داد: به روستاییان و عشایر در صورت تشکیل تعاونی وام بدون بهره برای ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی داده می‌شود که ۱۰ درصد سود را دولت و ۵درصد باقی مانده را هم بنیاد مستضعفان پرداخت می‌کند. به گزارش فارس، استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز به منطقه سیستان سفر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.