معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر رویداد فرهنگی «مشهد ۲۰۱۷» در جشنواره امام رضا(ع) گفت: این جشنواره به لحاظ کمّی و کیفی رشد داشته‌ و بیانگر آن است که کار در این مجموعه با همدلی، همکاری و عشق و علاقه انجام می‌شود.

توجه ویژه به «مشهد ۲۰۱۷» در پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، علی‌اصغر کاراندیش رییس هیأت مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در جلسه هیأت مدیره این بنیاد که پیش از ظهر امروز (دوشنبه 17 آبان) در وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: در بازه زمانی بعد از ولادت امام رضا(ع) تاکنون، چند جلسه برگزار کردیم، مسائل بررسی شده و خوشبختانه در جلسه شورای مشورتی نیز مباحث خوبی مطرح و ۱۵ راهکار معرفی شد و ماحصل آن در جلسه‌ای با مدیر کل استان‌ها در شهر اصفهان بیان شد. 

وی اظهار داشت: نکته‌ای که قرار شد امسال و سال آینده بیشتر به آن بپردازیم، میزبانی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ است. که قرار شد در خصوص فرهنگسازی در مشهد مقدس برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شود و توجه بیشتری نسبت به پایتخت معنوی کشور داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: خوشبختانه فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در همه جا نهادینه شده است و نکته مهمی که اینجا مطرح می‌شود بحث اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این مجموعه است و لازم است فعالیت‌های بنیاد به صورت مستمر اطلاع‌رسانی شود. 

وی ادامه داد: حوزه فعالیت‌های وزارت ارشاد بسیار گسترده است و می‌طلبد که بنیاد  امام رضا(ع) در سطح جامعه و در سطح خواص اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشد. ما هم باید پشتیبانی خود را به موقع و متناسب با نیاز جشنواره داشته باشیم. اگر این پشتیبانی به موقع نباشد فرصت‌ها از دست می‌رود.

کاراندیش عنوان کرد: از همه حوزه‌هایی که در بنیاد امام رضا(ع) فعالیت دارند اعم از دانشگاه‌ها، کانون پرورش فکری هنری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و از حوزه‌های درون‌سازمانی وزارتخانه که همکاری خوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم. 

وی با بیان اینکه جشنواره طی سه سال اخیر (دولت یازدهم) نتایج بسیار خوبی داشته‌ است، تصریح کرد: جشنواره امام رضا(ع) به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته‌ است به عنوان مثال از دل جشنواره تئاتر رضوی چند اثر پرمخاطب و با ارزش بیرون آمد که در سطح ملی پخش می‌شود. این نشان می‌دهد کار در این مجموعه با همدلی، همکاری و عشق و علاقه انجام می‌شود.

* کار در جشنواره امام رضا(ع) جهادی است

در بخش دیگری از این نشست جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: در سال ۲۰۱۷ کار بزرگی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده مبنی بر ریاست عالی شورای سیاستگذاری مشهد ۲۰۱۷ که یکی از این کارها جشنواره امام رضا(ع) است.

وی عنوان کرد: اساساً با توجه به اینکه جشنواره امام رضا (ع) باید خود را به یک زمانی برساند که این زمان تغییرپذیر نیست و آن هم در سالروز ولادت امام رضا(ع) است لذا ما نمی‌توانیم در انجام برنامه‌ها و فعالیت‌ها تعلل کرده و بگوییم وقت داریم. 

جعفری اظهار داشت: باید برنامه‌ها به صورت جهادی بوده و با برنامه‌ریزی پیش برود. همچنین ۹۱ عنوان برای جشنواره پانزدهم طراحی کردیم که در سال 2017 مدنظر قرار می‌گیرد و ۳۵ دانشگاه کشور به صورت محوری فعالیت خود را در ارتباط با جشنواره امام رضا (ع) آغاز کرده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.