انتخابات

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای لغو روادید با کشور روسیه هستیم افزود: این اقدام نشان می دهد که در طول تاریخ و قبل از انقلاب نیز چنین روابط گسترده ای بین دو کشور حاکم نبوده است.

ایران به دنبال لغو روادید با روسیه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، ابراهیم رحیم پور که به منظور شرکت در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران و حضور در نشست 'روز روسیه' به جزیره کیش سفر کرده بود به حضور مناسب روسیه در این رویداد مهم اشاره کرد و افزود: زمانی که نام روابط راهبردی عنوان می شود اگر بدون همکاری امنیتی و نظامی باشد این روابط معنای عمیقی نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: در همکاری های ایران با روسیه، موضوع سوریه در اوج وضعیت همکاری میان دو کشور به حساب می آید که امیدواریم این همکاری ها برای صلح و امنیت منطقه اثرگذار باشد.
وی با تاکید بر اینکه جهان به دنبال حل مسالمت آمیز بحران سوریه است گفت : امروز دیگر سخن از رفتن بشار اسد نیست بلکه صحبت از تمامیت ارضی سوریه، عراق و دیگر کشورها است.
رحیم پور گفت: کشورهایی چون ترکیه به علت مسائلی که در قسمتی از سرزمین خود دارند در خطرند، بنابراین باید همه دست به دست بدهیم تا بتوانیم بوسیله گفت وگو و مذاکره سیاسی این مسیر را به انجام برسانیم.
وی به روابط مناسب ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: بالاترین تردد بین دو کشور را در سالهای اخیر شاهدیم، دکتر روحانی رئیس جمهوری و آقای پوتین تاکنون ۸ بار با یکدیگر دیدار داشتند و دیدار دیگری نیز در آینده خواهند داشت.
رحیم پور روابط اقتصادی دو کشور را خوب ارزیابی کرد و به ایرنا گفت : برای توسعه هر چه بیشتر این همکاری راههای دیگری را نیز در نظر داریم.
معاون وزیر خارجه به لغو روادید برای تورهای دسته جمعی اشاره کرد وگفت: در حال برنامه ریزی برای لغو روادید با کشور روسیه هستیم که نشان دهنده این است که در طول تاریخ و قبل از انقلاب نیز چنین روابط گسترده ای بین دو کشور حاکم نبوده است.
این مقام مسئول در وزارت امور خارجه، حضور هواپیماهای سوخو در جزیره کیش و هیات های روسی در نشست های تخصصی در حوزه هوایی و هوانوردی نشانه اعتماد و روابط رهبردی ایران و روسیه است.
وی افزود: سوخوها در آبهای خلیج فارس به پرواز در آمدند و قبل از این نیز در دریای خزر این همکاری وجود داشت.
معاون وزیر امورخارجه به همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم در سواحل مدیترانه نیز اشاره کرد و گفت : اتصال این سه آب برای امنیت منطقه مشهود است.
هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران با حضور مسئولان لشکری و کشوری در کیش برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.