شهرکرد-مدیر کل بیمه سلامت چهار محال و بختیاری گفت: در سال گذشته با وجود کاهش منابع مالی ۳۷۷ میلیارد تومان هزینه های درمان توسط بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و کمیته امداد استان پرداخت شده است.

بدهی پزشکان و داروخانه ها با وجود کاهش منابع مالی پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر صفر فرامرزی ظهر امروز با حضور در دفتر سرپرستی قدس در استان چهارمحال و بختیاری گفت: هرچقدر دانش و فرهنگ بیمه ای مردم بالاتر برود، ساده تر میتوان در  جامعه خدمت رسانی کرد، و اگر بیمه شدگان  با یک بیماری ساده به متخصص مراجعه نکنند، باعث کاهش هزینه های می شود و این مسئله باعث می شود که خدمات رسانی به بیماران واقعی با سهولت صورت گیرد.

فرامرزی افزود: در سال گذشته ۳۷۷ میلیارد تومان هزینه های درمان توسط بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و کمیته امداد استان پرداخت شده است که از این مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان آن شامل پرداخت های بیمه سلامت می باشد و از این مبلغ ۵۰ میلیارد تومان شامل  هزینه های بیماران سطح یک و ۱۲۰ میلیارد تومان آن شامل هزینه های بیماران سطح ۲ شده است.

وی تصریح کرد، یکی از مشکلات بیمه سلامت، عدم اجرای صحیح طرح پزشک خانواده می باشد که یکی از علت های مهم آن عدم حمایت های دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه گفت: به علت کاهش منابع مالی، نظام سلامت دچار چالش اساسی شده اما با پیگیری هایی که انجام شده قسمت اعظم بدهی های پزشکان و داروخانه ها پرداخت شده است.

وی افزود:  در سال های گذشته یکی از دغدغه های اصلی مردم در بحث درمان هزینه های دارو و درمان بود اما با تحول نظام سلامت هزینه های درمان کاهش چشم گیری داشته است و بیمه سلامت بخش عمده هزینه های درمان را پرداخت می کند.

فرامرزی خاطر نشان کرد،  بیمه سلامت تأملات بسیار خوبی با پزشکان ، مراکز پزشکی و داروخانه ها دارد، اگرچه هزینه های آنها با تأخیر پرداخت میشود اما جای تشکر و قدردانی از پزشکان و داروخانه ها وجود دارد که همچنان همکاری خود را با بیمه سلامت ادامه می دهند.

مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای نظام تحول سلامت حمایت از  پزشکان خدمت رسان  در مناطق محروم و دورافتاده است که این مسئله باعث رضایتمندی ۹۵ درصدی مردم از نظام بیمه سلامت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.