اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه غیرعلنی امروز(یکشنبه) شورا، نامگذاری مکانی در پایتخت به نام مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ) را تصویب کردند.

مکانی در تهران به نام «مرضیه حدیدچی» نامگذاری می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از شورای اسلامی شهر تهران، این مصوبه براساس پیشنهاد اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مورد موافقت قرار گرفت.  
اسماعیلی دوستی دراین جلسه پیشنهاد کرد که به پاس فعالیت های انقلابی مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) مکانی در تهران به نام وی نامگذاری شود.  
دوستی در سیصد وهفتمین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه دباغ از مبارزان دوران انقلاب و از موسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیشنهاد نام گذاری مکانی به نام وی را مطرح کرد.  
این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این بانوی مبارز قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدماتی را به انقلاب ارائه کرده که نامگذاری مکانی به نام ایشان کوچکترین کاری است که می توان انجام داد.  
اعضا شورای اسلامی شهر تهران نیز با این پیشنهاد موافقت و بر این اساس شهرداری تهران و کمیسیون نامگذاری شورای مکلف به پیگیری موضوع و مکان یابی برای اجرای این مصوبه شدند.  
مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۱۸ در همدان دیده به جهان گشود، روز ۲۷ آبان ماه در سن ۷۷ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران درگذشت.  
مرحومه دباغ از زندانیان سیاسی، فعال مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان و از نمایندگان سه دوره مجلس شورای اسلامی بود.  
عضویت در شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و تدریس واحد معارف اسلامی در دانشگاه علم و صنعت از دیگر فعالیت های این فقید سعید به شمار می آید.  
مرحوم دباغ که نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده‌ای بود که ۱۱ دی ۱۳۶۷ پیام امام خمینی (ره) را به میخائیل گورباچف رهبر اتحاد جماهیری شوروی سابق رساند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.