تبریز- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۴.۲ درصد جمعیت استان معلول هستند گفت: استان آذربایجان شرقی ۱۶۰ هزار فرد معلول دارند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

۴.۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی معلول هستند/ افزایش معلولیت‌ها ناشی از حوادث

محسن ارشدزاده امروز در  گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی ۱۶۰ هزار فرد معلول دارند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی افزود: در چند دهه اخیر برخی از معلولیت‌ها مادرزادی و ژنتیکی کنترل شده ولی در مقابل آن معلولیت‌ها ناشی از حوادث روبه افزایش است که طبق آمار استانی ۸۰۰ نفر از معلولین ناشی از حوادث تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان به چند اولویت بهزیستی برای معلولین اشاره کرد و گفت: از جمله توانمند سازی افراد معلول، اشتغال، مسکن، زمینه تحصیلی و ... اولویت های اصلی سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان کمک ناچیزی به افراد معلول دارد و این هزینه کفاف هزینه‌های افراد معلول را نمی‌کند، گفت: با توجه به اینکه بیکاری در بین افراد معلول تحصیل کرده چند برابر بیشتر از افراد تحصیل کرده است؛ از این رو باید بسترسازی مناسبی برای این افراد صورت گیرد.

ارشدزاده با تأکید بر اینکه توانمندی های افراد معلول بسیار بالا بوده، تصریح کرد: باید میدان برای آن‌ها نیز ایجاد شود تا بتوانند توانمندی های خود را به نمایش بگذارند و از این رو از نمانیدگان مجلس درخواست می‌کنیم در راستای حمایت از افراد معلول چاره‌اندیشی کنند.

وی همچنین خطاب به مسئولان شهری در زمینه فراهم سازی شهری برای تردد افراد معلول ؛ گفت: افراد معلول مخصوصا افرادی که با وسایل کمکی در حرکت هستن مشکل تردد در تمامی اماکن و خیابان ها را دارند و باید به فکر چاره‌ای در این زمینه شود.

مدیرکل بهزیستی استان اذعان داشت: نگرش منفی ایجاد شده در جامعه نسبت به افراد معلول باید تغییر یابد و با دید ترحم به ان‌ها نگاه نشود بلکه سعی در بسترسازی برای نمایش توانمندی این افراد داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.