معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه توسعه بین‌المللی دانشگاه‌ها از نکات کلیدی طرح آمایش آموزش عالی است، گفت: آمار دانشجویان خارجی باید از نیم درصد به چهار درصد برسد.

آمار دانشجویان خارجی به ۴درصد می‌رسد/شکایت دانشگاه آزاد رسمی نبود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، مجتبی شریعتی نیاسر ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح آمایش آموزش عالی که از اسفندماه سال گذشته به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است، مباحثی نظیر منطقه بندی آموزش عالی، مدیریت منطقه ای آموزش عالی، توقف توسعه کمی و توجه به توسعه کیفی، حضور دانشگاه‌ها در عرصه بین‌المللی و دیگر شاخص‌های مهم مدنظر قرار گرفته است.

وی در مورد حضور دانشگاه‌ها در عرصه بین‌المللی بیان کرد: میدان خوبی برای ورود داریم و یکی از کشورهای طراز اول سازمان همکاری‌های اسلامی هستیم.

شریعتی نیاسر عنوان کرد: هم به لحاظ تعداد مقالات و هم به لحاظ تولیداتی نظیر مباحث نانوفناوری، در جایگاه خوبی قرار داریم بنابراین می توانیم در زمینه جذب دانشجویان خارجی و ورود دانشگاه‌ها به عرصه بین المللی موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت دانشجویان خارجی نسبت به کل جمعیت دانشجویی کشور که بالغ بر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام شده، نیم درصد است که باید این رقم را به چهار درصد برسانیم.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: هیئت‌های مختلفی برای رایزنی به ایران مراجعه می‌کنند که آخرین آن هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر علوم کشور فرانسه و جمعی از روسای دانشگاه‌های این کشور بوده است.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: باید با حفظ آرمان‌های خود و حفظ خطوط قرمز نظام، برای توسعه روابط بین المللی دانشگاه‌های کشور تلاش کنیم و در این راستا باید جاذبه تحصیل در ایران را افزایش دهیم.

شریعتی نیاسر عنوان کرد: در این راستا تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی در اولویت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد علت عدم موضع گیری وزارت علوم در مقابل شکایت دانشگاه یزد در مورد برگزاری آزمون دکترا بیان کرد: شکایت دانشگاه آزاد از وزارت علوم هنوز به طور رسمی به ما ابلاغ نشده و این موضوع را فقط از طریق رسانه ها شنیده ایم بنابراین طبیعی است که موضعی نداشته باشیم.

شریعتی نیاسر یادآور شد: اگر هم شکایتی بوده اکنون پس گرفته شده و قرار است این آزمون ششم اسفندماه برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.