بجنورد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از فروش ۵۰۰ میلیون تومانی کتاب در نهمین نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

۵ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه خراسان شمالی خریداری شد
به گزارش قدس آنلاین،حسین فرخنده شامگاه دوشنبه اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب امسال ۳۵۰ میلیون تومان فروش به صورت بن الکترونیکی و ۱۵۰ میلیون تومان به صورت آزاد و نقدی توسط مردم انجام گرفت.
وی افزود: این درحالی است که در نمایشگاه کتاب سال گذشته میزان فروش به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان بن الکترونیکی و ۳۰ میلیون تومان فروش آزاد و نقدی بوده است.
وی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه را بیش از ۶۰ هزار نفر عنوان کرد.
فرخنده خاطرنشان کرد: با توجه به نظر سنجی انجام گرفته در مجموع این نمایشگاه از لحاظ فضا و مکان که قابل دسترسی برای مردم بود مطلوب ارزیابی شده است.
وی  اظهار کرد: مناسب بودن فضا و زیربنای زیاد مکان برگزاری نمایشگاه باعث شد تا ناشران بیشتری در نمایشگاه امسال شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی با اشاره به فروش خوب کتاب، بیشترین کتاب های مورد استقبال توسط مردم را در حوزه کودک و نوجوان و کمک آموزشی و کتاب های عمومی اعلام کرد.
حسین فرخنده به اتمام بن ها یک ساعت قبل از پایان نمایشگاه اشاره کرد و این امر را نشان دهنده استقبال مطلوب مردم دانست.
وی به رضایت مندی غرفه داران و مخاطبان به ویژه از لحاظ مکان نمایشگاه نیز اشاره کرد که خواستار حمایت طی سال های آینده و برگزاری مستمر در چنین فضاهای خوبی شدند.
فرخنده  بیان کرد: در این میان هر چه بتوانیم ظرفیت ها را بیشتر به کار گیریم و مشارکت بیشتر دستگاه ها را داشته باشیم می توانیم میزبان خوبی برای حضور بیشتر ناشران مطرح کشور باشیم.
وی توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امسال بر اساس نیاز مخاطبان حضور ناشران را در نمایشگاه داشتیم.
نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی امشب و بعد از فعالیت یک هفته ای در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد به کار خود پایان داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.