شهرکرد- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: چهارمحال و بختیاری در بحث سوادآموزی بر اساس حجم ابلاغی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

چهارمحال و بختیاری رتبه نخست کشوری در سوادآموزی را کسب کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانداران شهرستان ها و جمعی از مسئولین استانی، گفت: استان چهارمحال و بختیاری در بحث سوادآموزی بر اساس حجم ابلاغی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

بهروز امیدی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان رتبه اول تحلیل و ارائه مباحث نماز در جشنواره نماز را کسب کرد ، افزود: جشنواره ها و همایش های استانی و ملی در سطح کشور برگزار شده است که از جمله همایش خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری در جزیره ی قشم را می توان نام برد.

امیدی تصریح کرد: از دستاورد های جشنواره خیرین استان در قشم ۷۰ پروژه در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۵۵ پروژه کلنگ خورد و تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و ۱۳ پروژه به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه جلسه قبل سازمان برنامه و بودجه موظف به پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان به منظور هزینه های قبوض آب،برق و گاز مدارس استان شده اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و از مسئولین خواست تا در خصوص عدم قطع آب،برق و گاز مدارس اقداماتی انجام بگیرد.

امیدی در ادامه گفت: هیچ هزینه ای از طرف دولت تحت عنوان پرداخت عوارض ساخت و ساز مدارس پیش بینی نشده است متأسفانه توان پرداخت رقم های بالا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری همایش متمکنین نیک اندیش و خیرین مدرسه ساز استان در قشم، قصد دارد به منظور ساماندهی و اثربخشی مطلوب توسعه فرهنگ مشارکت های مردمی این همایش را در اواخر بهمن ۹۵ برگزار کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری همایش متمکنین نیک اندیش و خیریت مدرسه ساز در جزیره قشم را شناسایی و جذب خیریت مدرسه ساز هم استانی ساکن در نواحی جنوبی کشور برشمرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: حجم دوره های سواد آموزی در استان رشد ۱۲ و نیم درصدی داشته است و طی سال جاری بالغ بر ۶۵۰۰ نفرتحت پوشش سوادآموزی استان قرار گرفته اند.

مرتضی ارشادی افزود: میانگین عملکرد سوادآموزی در استان بر اساس حجم ابلاغی ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

ارشادی با اشاره به طرح بن سوادآموزی در استان های یزد،قم،سمنان،بوشهر،خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد:۱۰۰۰ بن به کل کشور تعلق میگیرد که حدود ۵۰۰۰ بن به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است.

وی با یادآوری ۷دیماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: از برنامه های در دستور کار هفته سوادآموزی برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار و تکریم خانواده شهدا و تهیه تیزر تبلیغاتی با موضوع سوادآموزی را می توان نام برد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در پایان از متقاضیان بی سواد روستاهای استان خواست تا از دی تا اسفند ۹۵ جهت ثبت نام دوره های سوادآموزی اقدام کنند و با قبولی در آبان 96 مبلغ یک میلیون تومان به آن ها تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.