رییس هیات انتخاب و داوری جشنواره «عتف» با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره ۱۶ دی ماه برگزار می شود بیان کرد از سال آینده حضور داوران بین المللی در این جشنواره قطعی شده است.

اختتامیه جشنواره «عتف» ۱۶ دی ماه برگزار می شود/ حضور داوران خارجی

به گزارش «قدس آنلاین»،  بهرام عظیمی رییس هیات انتخاب و هیات داوری نخستین جشنواره «انیمیشن، پژوهش، فناوری و نوآوری» گفت: با توجه به اینکه این جشنواره برای نخستین بار در کشور برگزار می شد، انتظار داشتیم که در زمینه دریافت آثار در سطح بین المللی با مشکل مواجه شویم. به خصوص اینکه این جشنواره در زمان بسیار اندکی برگزار شد و نگران این بودیم که با تعداد کمی از آثار مواجه شویم.

وی ادامه داد: به این مساله فکر می کردیم که چطور می توان در مدت زمان یک ماه نزدیک به ۷۰ کار از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. خوشبختانه در این زمینه با توجه به روابطی که روانبخش صادقی دبیر جشنواره «انیمیشن، پژوهش، فناوری و نوآوری» داشت، نزدیک به ۴۴۷ اثر خارجی و ۱۵۳ اثر ایرانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: با راه اندازی سایت جشنواره و ایجاد امکان برای بارگذاری آثار در سایت توسط صاحبان انیمیشن، تولیدات با سرعت بیشتری در اختیار ما قرار گرفت تا هیات انتخاب و هیات داوری بتوانند هرچه سریعتر کار خود را در این زمینه آغاز کنند. در این میان آثار رسیده به صورت پکیج های ۱۲۰ تایی آماده می شد و در اختیار هیات انتخاب قرار می گرفت تا مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت ۷۰ اثر ایرانی و خارجی برای بخش مسابقه انتخاب شد.

عظیمی بیان کرد: یکی از اتفاق های جالبی که در این جشنواره رخ داده است، این بود که جایزه ملی برای این جشنواره در نظر گرفته نشد و با توجه به اینکه جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود، یک جایزه در هر بخش در نظر گرفته شده است که ممکن است به یک اثر ایرانی و یا به یک اثر خارجی داده می شود.

کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» با اشاره به اینکه نحوه برگزاری این جشنواره براساس جشنواره انیمیشن «انسی» الگوبرداری شده است، بیان کرد: داوری ها در این جشنواره به خوبی انجام شده است و امیدوارم فردا پنجشنبه شانزدهم دی ماه، در مراسم اختتامیه ای که در فرهنگسرای اندیشه راس ساعت ۱۷ برگزار می شود، برگزیدگان بخش های مختلف معرفی می شوند.

عظیمی توضیح داد: با توجه به اینکه تعداد برندگان خارجی در این جشنواره قابل توجه است، از سفیران و یا رایزن های فرهنگی کشورهای این هنرمندان دعوت می شود تا جایزه هنرمند برگزیده اهدا شود.

رییس هیات انتخاب و هیات داوری جشنواره «عتف» گفت: در تلاش هستیم تا سال آینده و در دومین دوره این جشنواره از هنرمندان برجسته و شناخته شده در سطح بین المللی برای داوری آثار استفاده کنیم.

هیات انتخاب این جشنواره عبارتند از سعید توکلیان استاد دانشگاه، مریم کشکولی نیا کارگردان، مهناز عادلی، فیلمنامه نویس، امیر مسعود علمداری فیلمنامه نویس.

هیات داوران مصطفی کاظمی معمار و پژوهشگر، وحید نصیریان کارگردان، امیرمحمد دهستانی کارگردان، محمدعلی صفورا استاد دانشگاه، احمد عربانی کارگردان.

از دیگر عوامل این جشنواره می توان به مصطفی کاظمی معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، بهرام عظیمی رییس هیات های انتخاب و داوری، اسماعیل شرعی مدیر اجرایی و میثم امینی مدیر روابط عمومی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.