به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ناصر امانی در ادامه گفت: لایحه قیمت استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی هر سال از طرف شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تقدیم می شود و این شورای شهر است که باید قیمت بلیط مترو را تصویب و ابلاغ کند و در لایحه پیشنهادی قیمت بلیط در سال 96 نیز این موضوع مطرح نبوده بلکه افزایش متعادل هر ساله مدنظراست که در نهایت تصمیم گیرنده شورای اسلامی شهر خواهد بود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: شرکت بهره برداری مترو به شدت از نظر هزینه ها تحت فشار است زیرا یک سوم یارانه بلیط از طرف دولت پرداخت نمی شود و از طرفی هر ماه یک ایستگاه جدید افتتاح شده و طی یکسال آینده نیز دو خط 6 و 7 با چندین ایستگاه به بهره برداری می رسد و هزینه نگهداری و اداره این دو خط و ایستگاههای آن نیز به سر جمع هزینه های شرکت بهره برداری مترو اضافه خواهد شد.
وی افزود: پایین ترین نرخ حمل و نقل عمومی درون شهری در بین تمام کشورهای دارای مترو متعلق به تهران است، زیرا قیمت تمام شده بلیط مترو در تهران بدون محاسبه احداث مترو و صرفا هزینه های اداره و نگهداشت 2390 تومان است در حالیکه میانگین دریافتی از مسافران 408 تومان یعنی چیزی حدود ده سنت و یا یک دهم دلار است.
نظر شما