تحولات لبنان و فلسطین

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دنبال اجرای دو طرح توسعه پارکینگ‌های شهری و ساماندهی آن‌ها و همچنین پیش بینی عوارض استفاده از اتوبان‌های شهری در محدوده سه‌گانه طرح ترافیک از خارج به داخل شهر هستیم.

پیش بینی دریافت عوارض استفاده از اتوبان‌های شهری

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با صدرالدین علی‌پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار و معاونین و مدیران زیر مجموعه با تاکید بر نقش کمیسیون‌های تخصصی در خصوص حل معضلات شهری گفت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل هدف ما توسعه حمل و نقل ریل محور است که کاملاً با چالش آلودگی هوا مرتبط است.

علیخانی افزود: به منظور پرهیز از پراکندگی فعالیت‌های مختلف و برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است نمونه‌ای از اقدامات اساسی با رعایت همه موارد محیط زیستی به صورت پایلوت در شهر تهران انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت نقدینگی شهرداری تهران، توجه به درآمدهای پایدار را ضروری دانست و گفت: ما به دنبال اجرای دو طرح توسعه پارکینگ‌های شهری و ساماندهی آن‌ها و همچنین پیش بینی عوارض استفاده از اتوبان‌های شهری در محدوده ۳گانه طرح ترافیک از خارج به داخل شهر هستیم.

علیخانی بیان کرد: تاکنون بسیاری از پروژه‌های سطح شهر بدون در نظر گرفتن پیوست‌های اجتماعی و محیط زیستی اجرا شده و مشکلات عدیده‌ای را به ویژه در بحث‌های مربوط به ترافیک و بروز انواع آلودگی‌ها به وجود آورده که امید است با هماهنگی و تعامل بیشتر و در نظر گرفتن ملاحظات و جنبه‌های محیط زیستی شاهد کاهش معضلات و بهبود کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

در ادامه نشست علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با تاکید بر اینکه محیط زیست یک موضوع فرابخشی است و باید در اولویت قرار گیرد تا در اجرا و عمل شاهد اتفاقات تاثیرگذار باشیم، گفت: موفقیت زمانی حاصل خواهد شد که موضوع محیط زیست با مسائل اقتصادی گره خورده و یک ارتباط تنگاتنگ و معنی داری بین آن‌ها برقرار باشد.

وی معضل و بحران اصلی امروزه شهر را به ترتیب آلودگی هوا و کمبود منابع آبی دانست و افزود: موضوعی مهمتر از مشارکت مردم در بحث بهبود محیط زیست شهری وجود ندارد و هدف ما ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با تاکید بر اینکه در ارزیابی‌های محیط زیستی پروژه‌ها ابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی به صورت همزمان بررسی می شوند، گفت: تصویب هر پروژه در شهرداری تهران باید بعد از مطالعات و ارزیابی‌های محیط زیستی صورت بگیرد.

علی‌پور ادامه داد: باید به سمت اجرای روش‌های نوین در شهر برویم مثلا در پروژه های عمرانی کاهش سطوح غیرقابل نفوذ در شهر با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مدیریت منابع آبی و در حوزه حمل و نقل و ترافیک، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کاهش انتشار آلاینده‌های هوا مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین پیش بینی پتانسیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی در سازه‌های جدید شهری را ضروری دانست و گفت: با توجه به مصوبه دولت در خصوص تأمین ۲۰% از انرژی مصرفی در ساختمان‌های دولتی و عمومی از انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال ۹۷، مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران آماده همکاری در خصوص مشاوره های فنی است.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با اظهار اینکه یکی از اهداف، ایجاد حساسیت در شهروندان و افزایش مطالبات مردمی از طریق افزایش آگاهی محیط زیستی است، تصریح کرد: امید است تا با همیاری و حمایت همه ی بخش‌ها به ویژه شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم با جدیت بیش از پیش به فعالیت‌های خود ادامه داده و در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به نتایج مطلوب دست یابیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.