تحولات لبنان و فلسطین

با وجود اینکه هوینس مایل نیست در بایرن مونیخ، دپارتمان ورزشهای الکترونیک دایر شود، رالف رایشرت، مدیرعامل لیگ ورزشهای الکترونیک آلمان ESL با انتشار مقاله‌ای در مجله‌ی آلمانی فوکوس، خطاب به هوینس از او خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و باشگاه بزرگ ایالت باواریا را به حوزه‌ی ورزش‌های الکترونیک وارد کند.

اولی هوینس با فعالیت بایرن مونیخ در ورزش‌های الکترونیکی به شدت مخالفت کرد

به گزارش قدس آنلاین، ورزشهای الکترونیک در چند سال اخیر رشدی بسیار سریع را پشت سر گذاشته و به کسب و کاری بسیار سودمند و وسوسه‌برانگیز تبدیل شده است که گردش مالی‌اش به میلیونها دلار بالغ می‌شود. چندین باشگاه بوندس‌لیگایی با تاسیس دپارتمانهای eSports در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. باشگاه‌های لایپزیش، ولفسبورگ، اشتوتگارت، شالکه، بایر لورکوزن و نورمبرگ به صنعت بازی‌های کامپیوتری وارد شده و در این کسب و کار پرسود به فعالیت مشغولند.


با وجود اینکه هوینس مایل نیست در بایرن مونیخ، دپارتمان ورزشهای الکترونیک دایر شود، رالف رایشرت، مدیرعامل لیگ ورزشهای الکترونیک آلمان ESL با انتشار مقاله‌ای در مجله‌ی آلمانی فوکوس، خطاب به هوینس از او خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و باشگاه بزرگ ایالت باواریا را به حوزه‌ی ورزش‌های الکترونیک وارد کند.


رایشرت در مقاله‌ی خود خطاب به هوینس نوشت:" من ورود به eSports را به شما توصیه می‌کنم".


اما با وجود رونق بسیار زیاد بازار ورزشهای الکترونیک رایشترت با دیدی واقع‌بینانه بعید می‌داند که اولی هوینس نظر خود را به این زودی‌ها تغییر دهد.


هوینس در گذشته برای توصیف مدل کسب و کار eSports از واژه‌ی چرند استفاده کرده بود و حالا هم به نظر می‌رسد به هیچ وجه قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید. او در ماه ژوئن، پیشنهاد ارائه شده توسط هیات مدیره‌ی بایرن برای بازگشایی یک دپارتمان ورزش‌های دیجیتال را وتو کرد. هوینس تنها عضو هیات‌مدیره‌ی باشگاه بود که با این ایده مخالفت می‌کرد. هوینس در اوایل ماه جاری هم بار دیگر به ایده‌ی ورود eSports به بایرن حمله کرده و گفت:"  اگر حکومت بخواهد برای این ماجرا حتی یک یورو بدهد اسراف و دور ریختن پول است. جوانها باید در زمین تمرین، در میدان واقعی ورزش کنند. در بایرن مونیخ هم تلاشهایی برای اضافه کردن ورزشهای الکترونیک انجام شده. من با این مخالفم ولی راستش در این مخالفت نسبتاً تنها هستم".

هیچکس این را انکار نمی‌کند که بایرن مونیخ برندی جهانی است ولی سوال این است که با اضافه شدن eSports، برند بایرن چقدر بزرگتر و موفق‌تر خواهد شد؟ در نگاه اول به نظر می‌رسد بایرن مونیخ با اصرار بر عدم حضور در این جبهه مقدار بسیار زیادی درآمد، فرصت تبلیغاتی و بازاریابی را از دست داده است. در سال ۲۰۱۶ فروش محصولات ورزش‌ الکترونیک در دنیا چیزی در حدود ۴۹۳ میلیون دلار بوده و کارشناسان معتقدند این رقم در سال جاری به ۹۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. در آلمان این رقم در سال گذشته ۵۰ میلیون یوور بوده و تخمین زده می‌شود در پایان سال ۲۰۱۸ به رقم ۹۰ میلیون یورو افزایش یابد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.