به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، منوچهر خواجه دلویی در مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: در سال ۸۹، قرارداد حفاری تونل و لاینینگ تونل البرز امضا شد اما عملا از سال ۹۳ کار حفاری شروع شد.
وی با بیان اینکه سازندهای کرج، درود و شمشک و همچنین پیچیدگیهای زمینشناسی این منطقه ساخت تونل را مشکل کرده بود، تصریح کرد: اما با استفاده از توان مهندسان داخلی، این تونل در ۳ قطعه به طول ۶۴۰۰ متر طراحی و اجرا شد.
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با یادآوری اینکه ساخت منطقه یک آزادراه تهران - شمال طول این محور را ۶۰ کیلومتر کاهش میدهد افزود: ساخت تونل البرز نیز ۶ کیلومتر دیگر مسیر را کوتاه خواهد کرد و به این ترتیب ارتفاعات کندوان در مسیر جاده کرج - چالوس حذف میشود.
خواجهدلویی یکی از ویژگیهای تونل البرز را ساخت سقف دوم کاذب برای جداسازی هوای پاک از هوای آلوده عنوان کرد و گفت: برای این تونل مجموعهای از جتفنهای دو وضعیتی دمنده و مکنده، همچنین تهویه و اطفاء حریق هوشمند، سنسورهای حساس براساس آخرین استانداردهای اروپایی خریداری و تجهیز میشود.
در ادامه همچنین محمد سعیدیکیا رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: اراده مشترک وزارت راه و شهرسازی و بنیاد باعث پایهگذاری کار خوبی در کشور شد.
وی ادامه داد: این کار خوب بکارگیری توان مهندسی کشور است و سابقه نداشته تا امروز از توان مهندسی اینگونه استفاده کنیم.
سعیدیکیا بیان کرد: آزادراه تهران - شمال یک دانشگاه عملیاتی و اجرایی در راهسازی است. امیدواریم این کار تا انتها ادامه داشته باشد.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
نظر شما