تحولات لبنان و فلسطین

اکوسیستم استارت‌آپی ایران در هفته گذشته شاهد یک خبر مهم بود: کافه بازار از مرز۴۰ میلیون نصب فعال گذشت و اکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ایرانی شده است.

می‌توانیم از ظرفیت کافه بازار برای آموزش استفاده کنیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، «سید محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش ایران در واکنش به این خبر اعلام کرد که این تعداد کاربر در پلتفرم کافه بازار می‌تواند فرصت و بستری مناسب جهت فعالیت‌های آموزشی مجازی برای دانش آموزان باشد.

بطحایی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش چطور می‌تواند از این فرصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند، عنوان کرد که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد، در آینده یک شبکه ملی مجازی برای آموزش و پرورش راه اندازی کند و زمانی‌که به این مرحله برسد، حتما از خدمات پلتفرم‌هایی مانند کافه بازار استفاده خواهد کرد، بدون آنکه مستقیما وارد تصدی‌گری شود:

«ما به دنبال آن نیستیم که خودمان کافه بازاری مشابه راه اندازی کنیم، اما می‌توانیم با پلتفرم‌های داخلی مانند همین مجموعه بزرگ وارد مذاکره شویم و ملاحظات تربیتی خود را به علاوه خدماتی که خودمان نیاز داریم، در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار دهیم. آموزش و پرورش می‌تواند این کار را از طریق کافه‌بازار یا پلتفرم‌هایی شبیه به آن ارائه کند و آینده‌ روشنی برای فعالیت‌های مجازی خود بیافریند.»

وزیر آموزش و پرورش ایران همچنین اشاره می‌کند که بخش بزرگی از ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار، دانش‌آموزان هستند و همین موضوع می‌تواند یک ارتباط موثر را میان وزارت آموزش و پرورش و کافه بازار یا سایر پلتفرم‌های مشابه ایجاد کند.

بازار در فروردین سال ۹۰ به طور رسمی کار خود را به عنوان میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی آغاز کرد و اکنون روزانه – به صورت میانگین- ۶ میلیون بار بازدید می شود. طی فعالیت هشت ساله بازار، بیش از ۵ میلیارد و دویست میلیون بار، برنامه از بازار دانلود یا به‌روزرسانی شده است و اکنون میزبان بیش از ۱۶۴ هزار برنامه و بازی است.

سال‌ ۹۷ ابزارهای تازه ای از جمله امکان تبلیغات در جستجوی بازار و همچنین سرویس ویدیو به بازار افزوده شد. تا پایان سال گذشته بیش از ۴,۵ میلیون نفر در بازار محتوای ویدیویی را تماشا کردند و به طور میانگین روزانه ۱,۷۳ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی در کافه‌بازار برای کاربران نمایش داده شد.

وضعیت فعلی اپلیکیشن بازار حاصل همکاری مشترک بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده برای تولید محتوای با کیفیت از یک سو و بازار برای سامان‌دهی و در معرض دید قرار دادن محتواهای با کیفیت‌تر به کاربر به منظور جلب اعتماد وی و ایجاد یک تجربه کاربری قابل قبول از سوی دیگر است.

 بطحایی همچنین در مورد جزییات اقدامات آموزش و پرورش در فضای مجازی اعلام کرد که این وزارتخانه در حال حاضر نمی‌تواند گستره وسیعی از خدماتی که مورد نیاز دانش‌آموزان‌ است را در فضای مجازی بر عهده بگیرد و وارد این حوزه شود:

«ما در پله اول تمام تلاش و تمرکز خود را روی «سینا روبیک» گذاشته‌ایم که بتوانیم آن را به تدریج تبدیل به شبکه ملی آموزش و پرورش کنیم. اکنون در حقیقت بخش‌های آی‌تی خود را با رعایت زیرساخت‌های فنی به تدریج روی سینا روبیک می‌آوریم و سامانه‌های مربوط به جمع‌آوری داده‌ها و داده آمایی را به تدریج روی سینا روبیک بار گذاری می‌کنیم. در واقع برنامه ما ایجاد یک شبکه ملی آموزش است و این همان جایی است که می‌توانیم از بستر کافه بازار یا پلتفرم‌های مشابه استفاده کنیم.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.