بازی لوکیشن مبنای «پوکمون‌گو»(Pokemon Go) که براساس یک خلاقیت ساده تیمی کوچک در سال 2016 خلق شد، تا کنون رقم هنگفت 3 میلیارد دلار درآمد داشته است.

درآمد بازی «پوکمون‌گو» بالاتر از 26 کشور جهان!

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، شرکت «نیانتیک» صاحب امتیاز بازی «پوکمون‌گو» اعلام کرد این بازی مجازی مکان‌محور که با استقبالی کم‌نظیر مواجه شده از زمان ارائه در سال ۲۰۱۶ تا کنون موفق به کسب درآمد ۳ میلیارد دلاری شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

این بازی که برای اولین بار در ژوئیه سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، تقریباً ۵۴۱ میلیون بار در سراسر دنیا بارگیری(دانلود) شده است و در ازای هربار نصب آن بیش از ۵ دلار هزینه دریافت شده است.

«Pokemon Go»(پوکمون‌گو) در اولین سال(۲۰۱۶) ارائه با فروش ۸۳۲ میلیون دلاری بالاترین فروش سالیانه خود را به ثبت رساند و اما در سال بعد(۲۰۱۷) این درآمد به ۵۸۹ میلیون دلار نزول کرد با این وجود برای اینچنین بازی مجازی، رقمی هنگفت محسوب می‌شد.

با این حال، این بازی در سال ۲۰۱۸ درآمدش دوباره سیر صعودی گرفت و به رقم ۸۱۶ میلیون دلار رسید و در سال جاری میلادی نیز با ۷۷۴ میلیون دلار به پیشتازی خود در کسب درآمدهای هنگفت ادامه داد و در مجموع به رقم ۳ میلیارد دلار رسید.

جالب اینکه میزان درآمد همین تک بازی که یکی از صدها محصول شرکت نیانتیک در سیلیکون وَلی کالیفرنیاست از درآمد سالانه ۲۶ کشور جهان بالاتر است.

موفقیت اخیر پوکمون‌گو بخاطر یک سری محتواهای به‌روز شده نظیر معرفی «تیم راکت» کارکتر شرور معروف این بازی و نیز افزودن تعداد متنوعی از هیولاهای جدید ارزیابی شده است.

ارائه این محتواهای جدید به پوکمون‌گو منجر به افزایش قابل توجه درآمد ۱۱۰ میلیون دلاری در ماه آگوست و ۱۲۶ میلیون دلاری در ماه سپتامبر شده است. هزینه کاربر از ماه اکتبر تا کنون ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

در این میان کاربران خود کشور آمریکا بیشترین درآمد را نصیب صاحبان این بازی کرده‌اند که در مجموع از ۳ میلیارد دلار، ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ازین درآمد از آمریکایی‌ها بدست آمده است.

ژاپن با ۸۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در جایگاه دوم درآمدزاترین کشور این فهرست پس از آمریکا قرار گرفته است.

آلمان نیز با ۱۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار مکان سوم را به خود اختصاص داده است.

با این وجود که «پوکمون‌گو» در هر دو سیستم «اندروید»( Android) و «آی‌اُ اس»( iOS) در دسترس کاربران قرار دارد، اما ۷۸.۵ درصد معادل ۴۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از درآمد دانلود از کاربران «اندروید» و تنها ۲۱.۵ درصد معادل ۱۱۶ میلیون دلار از درآمد دانلود کاربران «آی‌اُ اس» بوده است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.