سون گل تکین زائر استانبولی بارگاه رضوی گفت: قلب همه شیعیان از جمله شیعیان ترکیه در هوای مشهد و برای امام رئوف می تپد.

قلب شیعیان ترکیه برای امام رضا(ع)می تپد

سون گل تکین که تاکنون چندین بار برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر کرده است در گفتگو با قدس انلاین با بیان این که در ایام کرونا زیارت امام رضا(ع)تبدیل به آرزویی بلند برای شیعیان دیگر کشورها شده است گفت: با شیوع کرونا زیارت امام رئوف تبدیل به آرزویی دور برای ما شیعیانی شده که در خارج از مرزهای ایران زندگی می کنیم و با خودمان فکر می کنم کی می رشد دوباره که زائر مشهد باشیم.

سون گل تکین ادامه داد: هر چند زمان هایی که کرونا کمتر می شود زائران از بقیه کشورها از جمله ترکیه به ایران برای زیارت امام رضا(ع)می آیند. به عنوان مثال چند وقت پیش چندتن از دوستان من از استانبول به مشهد آمدند که عکس و فیلم هایی هم از حرم مطهر برایم فرستادن که بشدت زیبا بود اما مرا بیشتر دلتنگ امام رئوف کرد.

او با اشاره به اینکه از آغاز شروع کرونا اکنون سفرها به سوی مشهد بیشتر شده و حرم مطهر زائران بیشتری را پذیراست،ادامه داد: یادم هست یکبار کلا درهای حرم مطهر امام رضا(ع)بخاطر کرونا بسته شد و این بارگاه باشکوه خالی از هر زائری بود که ما شیعیان ترکیه از این بابت خیلی مغموم بودیم و دلمان گرفت اما اکنون خدا را شکر درهای حرم به روی همه مشتاقان گشوده است و همان شکوه و عظمت و شلوغی در  حرم رضوی به چشم می خورد.

وی با اشاره به این که در همه ایام و بخصوص در زمان کرونا از همه ایرانی ها که به بارگاه رضوی می روند خواهش دارم که به یاد همه شیعیان و علاقمندان امام رضا(ع) آن حضرت را زیارت کنند افزود: ما از طریق فضای مجازی عکس ها و فیلم های بارگاه مطهر را می بینیم  اما امیدواریم دوستان ما در ایران که زائر مشهد می شوند در آن محیط مقدس به یاد ما باشند و برایمان دعا کنند.

 این زائر استانبولی با تاکید بر این که قلب شیعیان ترکیه برای امام رضا(ع)می تپد گفت: ما از هر فرصتی برای حضور در ایران و زیارت مشهد استفاده می کنیم و دلمان همیشه پیش امام رضا(ع)است.

 او در پایان گفت: دلم برای امام رضا(ع)تنگ شده  و آرزو دارم دوباره مشهد را ببینم و در صحن های زیبای امام دعا و نماز بخوانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.