۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 787279

وزارت صنعت ژاپن اعلام کرده که توکیو با هدف جلوگیری از افزایش شدید قیمت سوخت، یارانه بنزین را از روز پنج‌شنبه به پنج ین افزایش خواهد داد.

ژاپن یارانه بنزین را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد این کشور یارانه بنزین برای توزیع کنندگان را از پنج شنبه به پنج ین به ازای هر لیتر افزایش خواهد داد.

یک منبع آگاه در دولت ژاپن گفت: توکیو با هدف جلوگیری از افزایش شدید قیمت سوخت، یارانه بنزین را به پنج ین افزایش خواهد داد.

در صورتی که قیمت خرده فروشی بنزین در ژاپن از آستانه ۱۷۰ ین تحت برنامه اجرایی دولت این کشور در ۲۷ ژانویه بالاتر رود، دولت این کشور هر هفته یارانه برای سوخت تعیین می کند.

افزایش قیمت نفت در جهان برای واردکنندگان نفت و از جمله ژاپن و آمریکا مشکل ایجاد کرده است. افزایش قیمت سوخت در کشورها به افزایش تورم می انجامد.

کشورهای مصرف کننده بسیار تلاش کردند تا اوپک پلاس را برای افزایش تولید و عرضه نفت تحت فشار بگذارند؛ اما کشورهای عضو این گروه نیز نتوانستند بر میزان تولید خود بیفزایند.

احساس حاکم بر بازار نفت، همچنان افزایشی است و بانکداران پیش بینی می‌کنند که نفت برنت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد و عرضه نفت در جهان همچنان پایین بماند.

به گفته تحلیلگران، نفت خام در سال جاری که تنها کمی بیش از یک ماه از آن گذشته، حدود ۲۰ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و احتمالا به علت تقاضای بالا در جهان از ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.

قیمت بنزین در آمریکا هم به علت افزایش قیمت نفت به ۳.۴۲۳ دلار رسید که بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۴ یعنی ۸ سال پیش است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.