انتخاب چهاردهم

سازمان تامین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌ بگیر دارد که بالغ‌بر ۷۰ درصد از آنها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند که با افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق، عدالت اجتماعی و بهبود معیشت در دولت سیزدهم رقم خورد.

بهبود معیشت ۷۰ درصدی بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق حداقلی هستند که ماهیانه تا سه یا چهار میلیون تومان دریافت می‌کردند که با افزایش حقوق اخیر، اکنون دریافتی آنها به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است تا بتوانند معیشت روزمره خود را تامین کنند.

افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی قدم دولت سیزدهم در راستای عدالت‌محوری و رسیدگی به معیشت افراد کم‌درآمد جامعه است تا این قشر پرداختی‌های معقولی داشته باشند.

همچنین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که تا سال گذشته بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، حدود یک میلیون تومان افزایش یافت.

۲۲۶ هزار بازنشسته نیز بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند که به طور متوسط یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش یافت.

افزایش مستمری حقوق‌بگیران سازمان تامین اجتماعی طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هرساله به تصویب هیات وزیران می‌رسد. به‌طوری‌که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

بر این اساس، مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید از این رو نباید بازنشستگان کمتر از این حقوق می‌گرفتند.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

 بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود، به روال عادی قبلی حقوق خرداد طبق زمان‌بندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت می‌شود که واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به‌صورت جداگانه شروع می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    چه ربطی دارد حداقل بگیرهستن ده پانزده سال سابقه دارن باید توانشان ماه پس بدیم من 35سال سابقه دارم 4500میگیرم تکلیفم چیه اون عرضه نداشته بیمه پرداخت کند حقوقشان کم است دولت دست بکند جیب خودش بده نه ازبقیه بازنشستگان دزدی بکند به حداقل بگیران بده دولت سیزدهم تعداد وزیربیسواد آورده بلدنیستن؟ یکی مثل شریعتمداری میخواد که از او انقلاب تاالان وزیربوده نه عبدالملکی تادیروز معلوم نیست کدام کوره ابادی بوده مال این کارها نیستن جمع کنید. از این بیشتر مردم آواره نکنید
  • خرس ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    دورغگوه دورغگو
  • بازنشسته تهران ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    آقای وزیر تامین اجتماعی چرا شما سه ماه پیش نیامدید در صدا و سیما در وایت برد نقاشی کنید و بگوئید برای بقیه سطوح ۱۰ درصد ، در صورتیکه سه ماه پیش خودتان مصوبه شورای عالی کار را برای بقیه سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزارتومان امضا و اعلام کردید حالا زیر حرف و قانون شورای عالی کار میزنید.شما در صدا و سیما می گویید ۶ درصد معترض هستند ، اولا ما ۶۵ درصد حداقل بگیر داریم و ۳۵ درصد بقیه سطوح می باشند نه اینکه ۶ درصد باشند.این اعداد و ارقام را از کجا آوردید.به نظر ما بازنشستگان شما سواد و معلومات برای این کار را ندارید.سه ماه پیش مجلس می خواست شما را استیضاح کند ولی باز دیر نشده است مجلس می تواند شما را استیضاح کند تا شما تیشه به ریشه بازنشستگان نزده اید و باعث شورش در مملکت نشده اید که فعلا شده اید مجلس سریعتر به استیضاح شما اقدام نماید.ایا همه بازنشستگان محترم و کانون عالی بازنشستگان و شورای عالی کار و حقوق دانان تامین اجتماعی دروغ می گویند فقط شما حرف حساب میزنید؟خیر شما سوادش را ندارید.ما تا احیای حق خود ایستاده ایم.
  • حبیب ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    یعنی ۲۰سال بیمه پردازی با۳۵سال بیمه پردازی یکی میشه .۳۵سال پرداخت کردم و۴۴۰۰میگیرم یعنی چی؟نمیگم به حداقل بگیر کمک نکنید .خوشحالم آنها هم بهتر از خط فقر زندگی کنن. واقعا قابل خوشحالم .همیشه همینه .گروهی دعا بجان هیبت وزیران میکنند و گروهی .....میکنند .۳و۴دعا میکنند ولی ۴۱۰۰تاحدود.....چه میکنند نمیدانم .واقعا ۱۰۰هزارتومان اینقدر ادمو از خط فقر دور می‌کنه .قاضی شمایید انصاف هم با شما
  • ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    طرفدارهای وزیرکار ... ندارن.
  • بازنشسته تامین ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    خیلی جالبه هرکسی عدالت اجتماعی را یه جوری متفاوت برای خودش تعرف میکنه ولی صحبتی از ضایع شدن حق دیگران نمیکنه.اگه ازجیب خودت برای محرومان کاری کردی هنر کردی وگرنه ازجیب دیگران برداشتن اسمش عدالت اجتماعی نیست
  • رصا ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    این دولت به اندازه تمام دولت‌های قبل در خصوص افزایش حقوق برای بازنشستگان ظلم کرد خدا شاهده ظلم کرد من بازنشسته بلای ۳۰ بیمه پرداخت کردم باید حقوق من برابر قانون تامین به همان اندازه باید حقوق به گیرم اما این دولت بر عکس کرده هرگه بیمه بیشتر داده حقوق کمتر می گیره حق خانواده ۵نفره را نداد ظلم کرد