مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای هزار عنوان برنامه طی هفته کتاب سال جاری در استان خبر داد.

اجرای ۱۰۰۰ عنوان برنامه طی هفته کتاب در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، علی فرخنده ظهر شنبه جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از شاخص‌های فرهنگی در هر جامعه است، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در حوزه افرایش سرانه مطالعه نقش مهمی دارند و می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوان در امر کتابخوانی باید میدان داری کنند، اظهار کرد: همچنین بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، کتاب باید در سبد مصرفی خانوارها قرار گیرد که این امر نیازمند توجه ویژه متولیان است.

فرخنده با بیان اینکه اجرای طرح‌های مردم پایه راهکاری مناسب برای افزایش سرانه مطالعه است، اظهار کرد: مهندسی محتوای مطالعه و افرایش بستر مطالعه از دیگر راهکارهای موجود برای افزایش سرانه مطالعه است.

وی با اشاره به شعار محوری هفته کتاب در سال جاری مبنی بر «ما همانیم که می خوانیم» بیان کرد: محور اصلی هفته کتاب، توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای بیش از هزار عنوان طی هفته کتاب در استان خبر داد و اظهار کرد: متناسب با روزشمار هفته کتاب، برنامه‌های ویژه‌ای در استان پیش بینی شده که توسط دستگاه‌های متولی امر اجرایی می‌شود.

فرخنده ادامه داد: تجلیل از فعالان عرصه کتاب، بازدید از کتابخانه های بیرجند، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عضویت رایگان در کتابخانه ها و اجرای پویش مردمی اهدای کتاب بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته کتاب است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۷ کتابفروشی و ۳۴ انتشاراتی در استان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نویسنده در سطح استان فعال بوده هستند که در سال گذشته ۱۱۱ عنوان کتاب و در سال جاری ۶۰ عنوان کتاب در استان به مرحله چاپ و نشر رسیده است..

فرخنده بیان کرد: در سال جاری قریب به ۱۰ میلیارد ریال در زمینه اهدای کتاب به مناطق مختلف و ۱۰۰ میلیون تومان هم اختصاص در حوزه آسیب‌های اجتماعی به مجموعه کتابخانه ها تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به کتابخانه مرکزی بیرجند، بیان کرد: در این خصوص زمین مورد نظر تأمین و با پیگیری‌های استانداری از محل سفر دوم ریاست جمهوری اعتبار مورد نظر تأمین و ان‌شاءالله کارهای اجرایی آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.