استاندار خراسان رضوی گفت: تعهد کشوری برای ایجاد اشتغال در سال، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که سهم استان خراسان رضوی ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۱۵ هزار نفر است.

سهم خراسان رضوی ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۱۵ هزار نفر است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یعقوبعلی نظری در قرارگاه اشتغال با اشاره به گزارش‌های مسوولان استان اظهار کرد: نسبت به تعهد استان خراسان رضوی حدود ۲۰ درصد عقب هستیم و باید بررسی شود که آیا اشتغال ایجاد نشده است و یا شعل ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال به ثبت نرسیده است؟



استاندار خراسان رضوی افزود: بر همین اساس لازم است تا دستگاه‌های مختلف به کنترل این موضوع اقدام کنند تا تعهد اعلام شده، محقق شود.



وی گفت: دستگاه‌هایی که عدد اشتغال بالایی در تعهد خود دارند و هنوز به نتیجه نرسیده اند، باید عضو قرارگاه اشتغال باشند تا امکان رصد و نتیجه دهی پیگیری شود.



نظری افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها نیز موظف هستند تا ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال را پیگیری کنند.استاندار خراسان رضوی گفت: بانک‌های خصوصی آنگونه که باید به وظایف خود در استان عمل نمی‌کنند و سرمایه‌های جمع‌آوری شده در استان را به خارج از خراسان رضوی منتقل می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از وظایف مدیران کنترل فعالیت اقتصادی استان است و بر همین اساس برای تصمیم‌گیری‌ها نیاز است تا آمار و اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی را در اختیار داشته باشند و به عنوان مثال باید نقش سرمایه‌گذاران اقتصادی در استان مشخص باشد.



وی ادامه داد: اگر بانک‌های خصوصی از برنامه‌های اقتصادی استان تمکین نکنند، ما هم نسبت به آن‌ها مسوولیتی نخواهیم داشت.



نظری با اشاره به برگزاری جلسات قرارگاهی اظهار کرد: مسائل متناسب با موضوع جلسات مطرح و راهکارهای آن هم بیان می‌شود، ولی لازم است مدیران دستگاه‌های مرتبط، پیگیری راهکارها را هم انجام دهند و در صورتی که پیگیری به نتیجه نرسید انتخاب راهکار دیگر و یا انعکاس عدم همکاری نهادها و بانک‌ها با مسوولان کشوری برای به نتیجه رسیدن برنامه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.