امام‌ جمعه موقت سنندج با اشاره به اهمیت و فضیلت نماز، خواستار حضور بیشتر مردم به ویژه جوانان در مساجد شد.

امام جمعه موقت سنندج: جوانان برای حضور در مساجد تشویق و دعوت شوند

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان، با بیان اینکه حضور مسئولان در این محفل مایه دلگرمی و قدردانی است، اظهار داشت: خدمت به خلق خدا موجب دوری از بلا و مصیبت می‌شود، مردم می‌توانند مشکلات خود را در میزخدمت‌های برپا شده، پیگیری کنند.

وی به اهمیت و فضیل نماز جمعه اشاره و خواستار حضور بیشتر مردم به‌ویژه جوانان در نماز جمعه شد و گفت: بر اساس فرموده پیامبر(ص) جمعه، سرور روزهای هفته و دارای بزرگ‌ترین مرتبه در نزد خداوند متعال است.

امام‌جمعه موقت سنندج با بیان اینکه میان روزها، روز جمعه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید قدر آن را بدانیم، تصریح کرد: خداوند بی‌نیاز است و هیچ احتیاجی به ما ندارد بلکه انسان‌هاست که نیازمند لطف و مرحمت حق‌تعالی هستند، اهل ایمان بیدار شوند و به پا خیزند، کسب و کار را تعطیل کرده و در مساجد حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان به احترام نماز جمعه، کسب و کار را تعطیل کرده و در مساجد حضور یابند، چراکه خداوند رازق است، افزود: راز و نیاز و عبادت حق‌تعالی در روز نماز جمعه، شیطان را کیلومترها از انسان دور کرده و خداوند کارهای نیک را چند برابر و کارهای زشت را محو می‌کند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه فضیلت و اهمیت نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: در روز جمعه فرشته‌ها در جلوی درِ مساجد حضور داشته و هر کسی در نماز جمعه حضور یابند، آن را یادداشت کرده و پس از اتمام نماز آن را به پروردگار بازگردانده و خداوند گناهانشان را می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه دنیا فانی بوده و انسان‌ها از این فرصت زودگذر بهره ببرند، اظهار کرد: هنگام بررسی اعمال و عبور از پل صراط، هیچ کسی نمی‌تواند به انسان‌ها کمک کند جز اعمال، بنابراین مراقب رفتار و اعمال‌مان باشیم.

خطیب جمعه سنندج در پایان مسئولان را به خدمتگزاری خلق دعوت کرد و ابراز داشت: امیدوارم زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.