به گزارش قدس آنلاین، خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس در نخستین رویداد ملی مدارس آینده با بیان اینکه در کنار هم قرار گرفتن ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس از گذشته نشان از یک عزم ملی و جهادی برای حل فضای کالبدی است، گفت: پیشران عدالت آموزشی فضای فیزیکی است، اگر در جایی مدرسه نداشته باشیم و فضایی وجود نداشته باشد، آموزش به سختی اتفاق می افتد، اما اگر فضای استاندارد برای دانش آموزان ایجاد کنیم باورپذیری آنها در آنچه که به آنها می آموزیم افزایش مییابد.
وی گفت: ما ۱۰۰ هزار کلاس ناایمن داریم، این عدد عدد بزرگی است و هرچقدر میگذرد این عدد بیشتر هم می شود. در عین حال که مدارس جدید میسازیم، بحث مهمان نوازی از مهاجرین را داریم که فرهنگ و مکتب ماست. ما مدارسی داریم که مهاجرین در کنار بچههای ما هستند. با خشکسالی ها مواجه شدیم و بافتهای جمعیتی تغییر کرده است. لذا در جشن دو هزارمین مدرسه یک قول ۵۰۰۰ تایی از این ۱۰۰ هزار کلاس بدهید.
رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه ما در برنامه هفتم پیشنهاد چندساحتی کردن مدارس موجود را دادیم و اعتبار آن نیز پیشنهاد شده است گفت: وقتی میخواهیم سند تحول را به عنوان بنیانیترین و محوریترین موضوع در آموزش و پرورش انجام دهیم باید مبتنی بر سند تحول باشد. سند تحول هم میگوید تربیت باید چند ساحتی باشد. وقتی صحبت از چند ساحت میشود برای حوزه اقتصاد و ورزش و غیره باید فضای اشتراکی داشته باشیم.
خان محمدی با بیان اینکه آینده نگری از مشخصههای یک نظام متعالی است، گفت: اگر مدرسهای را آغاز کنیم براساس کیفیتی که میسازیم از آن استفاده میشود. در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد که اکنون مدرسه می سازیم؟
وی با اشاره به اینکه خلاء به کارگیری هوش مصنوعی از طراحی و ارائه پیشنهاد در این فضا احساس میشود، گفت: بهره برداران ما دانش آموزان و معلمان هستند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس تاکید کرد: تلفیق محتوای آموزشی و نگاه به آینده در کیفیت و محتوای آموزشی بسیار کمک کننده است.
منبع: شفقنا
نظر شما