آئین بهره برداری از فاز دوم تنها واحد تولید پرمنگنات در زنجان برگزار شد.

تنها واحد تولید پرمنگنات خاورمیانه در زنجان افتتاح شد/ افزایش دو برابری حجم تولید پرمنگنات در این استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین استاندار زنجان، در آیین افتتاح فاز سه شرکت تولید پرمنگنات پتاسیم ، با بیان اینکه افق‌های روشنی در حوزه صنایع می‌بینم، اظهار کرد: اگر با نگاه مثبت حرکت کنیم قطعا گشایش خواهد بود.

افشارچی، اقدامات انجام شده در این شرکت را ایجاد تنوع در سبد صنعتی آن عنوان کرد و افزود: این شرکت در سبد صنایع آن هوشمندانه عمل شده است و این حرکت ارزشمند، جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در استان این است که در بخش خصوصی، تسهیل‌گری و کارگشایی کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت می تواند به صدور دانش مهندسی این کار اقدام کرده و آن را با هزینه های کمتر به کشورهای همسایه صادر کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه رشد سال آینده صنعت روی ۱۰/۹ پیش‌بینی شده است، گفت: تلاش می کنیم سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌های آینده را، بر اساس داشته‌هایی بر مبنای سند آمایشی که در حال آماده سازی است، مشخص و تنظیم کنیم.

استاندار زنجان افزود: چنانچه متناسب با انرژی که می گذاریم حرکت کنیم 10 سال رو به جلو خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه گفت: این واحد به عنوان تنها واحد تولید پرمنگنات خاور میانه در استان زنجان راه اندازی می شود.

مجید گلشنی منفرد با اشاره به اینکه با راه اندازی فاز سوم این واحد، حجم تولیدات پرمنگنات در استان از ۵۵۰۰ تن به ۱۰ هزار تن افزایش می یابد، یادآور شد: تولید کشور در پرمنگنات بالغ بر ۷ هزار تن است.

وی تصریح کرد: با افزایش حجم تولید، این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز کشور مازاد تولیدات خود را به سایر کشورها صادر خواهد کرد.

گلشنی گفت: سرمایه گذاری صورت گرفته برای فاز سوم این واحد بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: با راه اندازی طرح توسعه این واحد زمینه اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر در استان فراهم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.