رئیس مجلس شورای اسلامی از غرفه وزارت صمت در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در مجلس شورای اسلامی برپاست شده، بازدید کرد.

بازدید قالیباف از غرفه وزارت صمت در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل
شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه) از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بازدید کرد. این نمایشگاه از 16 لغایت 19 بهمن‌ماه در مجلس شورای اسلامی برپا شده است.

بنابراین گزارش، نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل پیش از این و برای نخستین بار در حسینیه امام خمینی(ره) و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد و اکنون دومین نمایشگاه در مجلس شورای اسلامی برپا شده است.

وزارتخانه‌های صمت، نفت، ارتباطات و فناوری و جهاد کشاورزی در این نمایشگاه تولیدات و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

«سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن همراهی رئیس مجلس در این بازدید، توضیحاتی درباره توان صنعتی کشور در بخش‌های مختلف ارائه کرد.

حمایت از تولیدات پزشکی دغدغه مجلس

در جریان بازدید رئیس مجلس از غرفه تجهیزات پزشکی، وزیر صمت در رابطه با محصولات ارئه شده در این غرفه، اینگونه توضیح داد: در این غرفه دستاوردها و توانمندی‌های واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و دانش‌بنیان ارائه شده که در حوزه تجهیزات اتاق عمل، ارتوپدی، کیت‌های آزمایشگاهی، حوزه دیالیز و تصویربرداری و... نقشه راهی را تدوین کرده و به خودکفایی رسیده‌ایم، همچنین نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی را که بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارند احصا شده است.

رئیس مجلس هم در جریان بازدید از این غرفه گفت: تولیدات پزشکی ازجمله دغدغه‌های ما در مجلس است و مجلس یازدهم تلاش کرده است تا موانع بر سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

توجه به فرآوری و پرهیز از خام فروشی

وزیر صمت در ادامه در توضیح محصولات ارائه شده در غرفه اکتشاف، معدن و صنایع معدنی، افزود: در حوزه معدن 4 بخش مهم داریم که خوشبختانه رشد بخش معدن در تابستان امسال قابل توجه داشته است. البته یکی از این حوزه‌ها مربوط به فناروی است که برای ساختن 34 هزار قطعه که در صنعت فولاد و مس به کار می‌رود به شرکت‌های دانش‌بنیان فراخوان داده شده است.

دکتر قالیباف در جریان این بازدید و پس از شنیدن توضیحات وزیر صمت در رابطه با مساله بازاریابی برای محصولات تولیدی، بیان کرد: اگرچه تولید مساله مهمی است اما باید قبل از «تولید»، «بازار» آن محصول تولید شده را ایجاد کنیم درحالی‌که متأسفانه ما ابتدا تولید می‌کنیم و سپس به فکر پیدا کردن بازار می‌افتیم. بنابراین در کنار توجه به تولید باید نخست بازار را پیدا کرد و سپس تولید کلید بخورد که البته در ادامه این دو عوامل، دیگر عوامل یعنی «ترویج» و «توزیع» را نیز باید ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه دچار زنجیره‌ای شدیم که سرمایه‌های کشور و انفال در حوزه نفت و گاز و معدن را به کل نابود می‌کنیم و به طور حیرت‌انگیزی خوشحالیم 4 تا 5 میلیارد دلار فولاد صادر می‌شود درحالی‌که این صادرات می‌تواند با فراوری و پرهیز از خام فروشی به مرز 20 میلیارد دلار برسد.

در این نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های صنایع معدنی و اکتشافی، الکترونیکی و مخابرات، هوافضا و ماهواره، خودرو، کشاورزی و غذایی، حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، بخش مسکن، نفت و پتروشیمی، لوازم خانگی، نساجی، صنایع آبزی‌پروری، آبخیزداری، صنایع برق و نیروگاهی و سدسازی و طرح‌های مدیریت آب، و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.