تحولات لبنان و فلسطین

رهبری می‌فرمایند: نیمه‌ شعبان، مظهر امید به آینده است یعنی همه‌ امیدهایی که ما به چیزی پیدا می‌کنیم، ممکن است بشود، ممکن است نشود، امّا امید به اصلاح نهایی به وسیله‌ ولی مطلق حضرت حق، حضرت صاحب‌الزّمان امید غیر قابل تخلّف است.

نیمه شعبان از نگاه رهبری؛ نیمه‌ شعبان، مظهر امید به آینده است

به گزارش قدس آنلاین، معرفة‌الامام از مهم‌ترین وظایفی است که شیعیان باید در قبال ائمه به عنوان واسطه‌های فیض الهی در نظر بگیرند. در عصر غیبت که دست شیعیان از امامشان کوتاه است و هجوم شبهات و سؤالات عمارت عقیده را ویران می‌کند باید با بالا بردن شناخت خود از امام معصوم و وظایفمان نسبت به ایشان استقامت خود را بالا ببریم. در ادامه سخنان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره وظایف منتظران در عصر غیبت را می‌خوانید.

باور به منجی آخرالزمانی، عقیده‌ای همگانی بین ادیان

منجی آخرالزّمان مورد اتّفاق همه‌ ادیان ابراهیمی است، اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب ظلم و جور نجات خواهد داد، در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است. در اسلام، نام این منجی هم مشخّص شده است، این موجود الهی را، این انسان بزرگ فوق‌العاده را در همه‌ مذاهب اسلامی به نام مهدی می‌شناسند. شاید در بین فِرَق اسلامی هیچ فرقه‌ای را نتوان سراغ داد که معتقد نباشد که مهدی (علیه‌السّلام) ظهور خواهد کرد و او از ذریّه‌ پیغمبر است، حتّی نام و کنیه‌ آن حضرت را هم مشخّص می‌کنند. خصوصیّتی که در اعتقاد شیعه وجود دارد این است که این شخصیّت را به‌صورت مشخّص و معیّن معرفی می‌کند، او را فرزند امام یازدهمِ از ائمّه‌ اهل بیت حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السّلام) می‌داند، تاریخ ولادت او به‌طور مشخّص از نظر مورّخان شیعه و متکلّمان شیعه روشن و واضح است، دیگر فِرَق اسلامی، غالباً این نظر را متذکّر نشده یا نپذیرفته‌اند ولی شیعه با ادلّه‌ مسلّم و قطعی، حضور و وجود و ولادت آن بزرگوار را اثبات می‌کند.

پاسخ قرآن به شبهه طول عمر امام زمان (عج)

بعضی استبعاد کرده‌اند که چگونه ممکن است انسانی متولّد بشود و در این زمان طولانی زنده بماند. این تنها استبعادی است که در مورد قضیّه‌ حضرت مهدی، مخالفان مطرح کرده‌اند و تکرار کرده‌اند، لکن قرآن کریم با نصّ صریح خود، این استبعاد را برطرف می‌کند. درباره‌ حضرت نوح پیغمبر (علیه‌السّلام) می‌فرماید: فَلَبِثَ فیهِم اَلفَ سَنَةٍ اِلّا خَمسینَ عامًا، یعنی نوح در میان قوم خود ۹۵۰ سال زندگی کرده است. نه اینکه عمر او این مقدار بود، ظاهر مطلب این است که دوران دعوت آن بزرگوار ۹۵۰ سال است، بنابراین، این استبعاد جایی ندارد.(۱۳۹۴/۰۳/۱۴)

نیمه‌ شعبان، مظهر امید به آینده است

نیمه‌ شعبان، مظهر امید به آینده است، یعنی همه‌ امیدهایی که ما به چیزی پیدا می‌کنیم، ممکن است بشود، ممکن است نشود، امّا امید به اصلاح نهایی به‌وسیله‌ ولیّ مطلق حضرت حق، حضرت صاحب‌الزّمان (عجّل‌الله تعالی فرجه و ارواحنا فداه) امید غیر قابل تخلّف است. السَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه،وعده‌ی تضمین‌شده‌ خدا است، السَّلامُ‌ عَلَیکَ‌ اَیُّهَا العَلَمُ‌ المَنصُوبُ‌ وَ العِلمُ المَصبُوبُ وَ الغَوثُ وَ الرَّحمَةُ الوَاسِعَةُ وَعداً غَیرَ مَکذُوب‌، این وعده‌ تخلّف‌ناپذیر الهی است. فقط هم ما -شیعه- نمی‌گوییم، فقط هم ما مسلمان‌ها نمی‌گوییم، [بلکه] همه‌ ادیان عالم منتظر یک روز آن‌چنانی هستند. امتیاز کار ما این است که ما طرف را می‌شناسیم، وجودش را حس می‌کنیم، حضورش را قبول داریم، با او حرف‌ می‌زنیم، با او مخاطبه می‌کنیم، از او می‌خواهیم و او هم پاسخ می‌دهد به ما، تفاوتش این است. دیگران -مسلمانان غیر شیعه و متدیّنین غیر مسلمان- به یک چیز مبهمی معتقدند، ما شیعه نه، مشخّص است که چه میخواهیم، با چه کسی حرف می‌زنیم، [نیمه‌ی شعبان] روز امید است. (۱۳۹۷/۰۲/۱۰)

اهمیت نیمه شعبان در چیست؟

یکی از مهم‌ترین روزهای سال، روز نیمه‌ شعبان است که هم مصادف با ولادت ذی‌جود و مسعود حضرت بقیةاللَّه ارواحنافداه شده است و هم شب و روز نیمه‌ شعبان - با قطع نظر از ولادت این بزرگوار در این شب و روز - از لیالی و ایام متبرّکند. شب نیمه‌ شعبان، شب بسیار متبرّکی است. تالی‌تلوّ لیالی قدر و وقت توجّه و تذکّر و توسّل به ذیل عنایات باری‌تعالی و طلب و درخواست است. اعمال و ادعیّه‌ای هم دارد که اگر موفّق شده‌اید و آنها را انجام داده‌اید، ان‌شاءاللَّه مشمول قبول پروردگار باشد. اگر کسانی هم غفلت کردند و توجّه نداشتند، به یاد نگهدارند که همه سال، شب نیمه‌ شعبان را مغتنم بشمارند.(۱۳۷۶/۰۹/۲۵)

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.