یکی از رواج های عجیب این روزها در هند، ساخت فیلم های گرانقیمت پیش از مراسم عروسی است؛ اتفاقی که صنعت ۱۲۰ میلیارد دلاری مراسم عروسی در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

بازخوردهای متفاوت در هند نسبت به مُد جدید ساخت ویدیوهای عروسی به سبک فیلم‌های بالیوودی

به گزارش قدس آنلاین، چند وقت پیش ویدیویی در شبکه های اجتماعی وایرال شد که زن و شوهری را در لباس عروسی هندی نشان می داد که تا زانو در دریاچه ای ایستاده بودند و همزمان آهنگ بالیوودی پخش می شد. داماد سپس با نامزد خود برخورد کرده، تعادل خود را از دست می دهد و در آب می افتد و همه چیز به این طرف و آن طرف پرت می شود.

در ابتدا قرار نبود چنین اتفاقی بیفتد، بلکه حادثه ای در موقع ضبط ویدیوی ازدواج یک زوج هندی بود، و با اینکه در ابتدا به نظر یک اتفاق ناگوار میامد، ویدیوی آن به یک پدیده اینستاگرامی بدل شد و ۱۳ میلیون بازدید داشت.

جیوتی لاکشمی، عروس ۲۶ ساله در این ویدیو می‌گوید: «مردم در جلسات، اجتماعات و عروسی‌های دیگر ما را می نساختند و معروف شده بودیم. باید بگویم آن افتادن ارزشش را داشت!

مُد جدیدی در طبقه متوسط هند به وجود آمده و آن ویدیوهای قبل از عروسی است. این ویدیوها به طرز عجیبی طراحی می شوند، و مملو از موسیقی، رقص ها و دکورهایی هستند که پیش از این تنها آن را در فیلم های بالیوودی دیده بودیم. هزینه برخی از این فیلم های قبل از مراسم ازدواج از تمامی هزینه ازدواج و حتی ماه عسل این افراد نیز بیشتر می شود. بسیاری از این فیلم ها درونمایه ای عاشقانه دارند و برخی حادثه ای هستند. بسیاری از آن ها نیز در شبکه های اجتماعی وایرال می شوند.

گوتام سواروپ، مدیر اجرایی شرکت Weddingz، پلتفرمی است که برای خدمات عروسی این چنینی کار می کند. او می گوید: «هیچ کس دیگر نمی‌خواهد ویدیوهای خشک و حوصله سر بر قدیمی را نگاه کند. این روزها، زوج‌ها می‌خواهند فیلم هایشان فاکتور جذابیت داشته باشد.»

موروگاول جاناکیرامان، بنیانگذار و مدیر عامل بزرگترین سایت خواستگاری آنلاین در هند می گوید: «صنعت عروسی در هند بسیار بزرگ است. سالانه سه میلیون ازدواج در این کشور شکل می گیرد و درآمد سالانه آن حدود ۱۳۰ میلیارد دلار است. بسیاری از خدمات جدید عروسی شامل انجام امور یک هفته ای با تشریفات، لباس های زیبا، جواهرات الماس، رقص و ضیافت هستند.»

برخی از آداب و رسوم قدیمی جای خود را به آداب جدیدتر در عصر دیجیتال داده اند. هند کشور جوانی است و بسیاری از جوانان آن عاشق ویدیوهای آنلاین و عکس های خاص قبل از مراسم عروسی هستند. این کلیپ ها در اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک این روزها اوج گرفته اند.

بسیاری از ویدئوها برای معروف شدن، مرزهای خلاقیت را پشت سر می گذارند. در یکی از آن ها، داماد عروسش را در زباله‌دانی با سرعت زیاد می‌چرخاند و همه چیز از جمله تکه‌های زباله که به پرواز در می‌آیند توسط پهباد فیلمبرداری می شود. در ویدیوی دیگری، زن و شوهری سوار بر موتور سیکلت در صحنه تعقیب و گریز به سبک فیلم های هیجان انگیز بر فراز یک کامیون می پرند. این ویدیوها در هر جایی از جمله پارک های عمومی، بناهای تاریخی و همچنین در داخل معابد و سالن های ورزشی فیلمبرداری می شوند.

راجش دمبلا، عکاس عروسی، اوج گیری این پدیده جدید را کشف کرد و زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در حومه بمبئی را برای اینکار راه اندازی کرد. در اینجا ۵۰ مکان لوکیشن خاص فیلمبرداری از جمله کانال های آب مثل شهر ونیز و کلیساهای جامع ویکتوریایی دیده می شود. او برای مشتریانش، هنرمندان حرفه‌ای آرایش، لباس‌های پر زرق و برق و متخصصان نور را ارائه می دهد و برای یک روز فیلمبرداری تا رقم ۱۰۰۰ دلار دریافت می کند. خدمات او از سه ماه قبل رزرو می شوند.

دیرج ویجایان، که شرکتی به نام «عروسی جغد سفید» را اداره می کند برای چنین مراسمی فیلم تولید می کند. او می گوید فشار زیادی بر عکاسان و طراحان برای ارائه ایده های تازه وجود دارد. او تاکید می کند که بسیاری از زوج ها می خواهند برای یک روز مشهور شوند.

پارام پاتیل، ۳۲ ساله، یک فیلمبردار مستقر در شولاپور، اخیراً ویدیویی تولید کرده که در آن زوجی که برای آن ها فیلم می سازد، یک حمله ساختگی به خانه را اجرا می کنند. یک فرد مزاحم که یک خارجی است، مخفیانه وارد خانه می شود و داماد را می دزدد، و بعد از چند حادثه، این زوج با خوشحالی دوباره به هم می رسند.

در حالی که این فیلم ها بیشتر شامل سرگرمی و شادی است، اما هنوز هم به دلیل سنت های قدیمی در هند، زوج ها تلاش دارند تا جایی که بتوانند این صحنه ها را از دید اقوام سنتی خود دور نگه دارند.

منبع: بلومبرگ

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.