مجتبی ذنوبی با اعلام این مطلب ، هوشمندسازی جریان خیر و احسان را از اهداف راهاندازی سامانه سها در کمیته امداد بر شمرد و افزود: سامانه سها بستری را ایجاد کرده است تا مددجویان بتوانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، نیازهای خود را ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه ۳۴ خدمتِ نیازمندی از جمله خدمات مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه و ... در سمانه سها پیادهسازی شده است، افزود: پس از ثبت درخواست فرد متقاضی در سامانه سها و صحت سنجی آن از طریق سامانه های تخصصی و در نهایت تایید آن از سوی مددکاران کمیته امداد، فرآیند ارائه خدمت آغاز میشود.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی کمیته امداد گفت: دسترسی به سامانه سها از طریق پنجره واحد دولت، دفاتر پیشخوان و البته درگاههای اینترنتی (تلفن همراه و رایانه) فراهم شده است تا افراد در عین حفظ کرامت، درخواستهای خود را به صورت غیرحضوری ثبت کنند.
ذنوبی با ارائه یک آمار گفت: در طول فعالیت بیش از یکساله سامانه سها، حدود یک میلیون درخواست به ثبت رسیده که ۶۳ درصد از این درخواستها پس از طی مراحل صحتسنجی، به تایید رسیده است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی کمیته امداد در پایان با تاکید بر محرمانه بودن اطلاعات ثبت شده افراد به منظور حفظ کرامت آنها گفت: متقاضیان میتوانند با ارائه کد ملی، کد پستی و شماره همراه، درخواستهای خود را در سامانه سها ثبت کنند.
نظر شما