رییس سازمان هواپیمایی درباره تکلیف هزینه پروازهای لغو شده، گفت: بر اساس آیین نامه حقوق مسافر، مسافران اگر بلیت‌ها را از ایرلاین‌ها خریده باشند باید هزینه‌ بلیت بلافاصله برگردانده شود. اگر خرید بلیت از سایت‌ها و مراجع غیر معتبر باشد، باید از مراجع ذی‌ربط موضوع را پیگیری کنند.

هزینه پروازهای چارتری لغو شده چگونه به مسافران باز می‌گردد؟

به گزارش قدس آنلاین، مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای پرشیا به دلیل عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی از جمله مشهد، شیراز، اهواز، کیش و عسلویه از تاریخ ۲۱ خرداد باطل شد که منجر به لغو بسیاری از پروازها و بلاتکلیفی مسافران در فرودگاه های کشور شده است.

در همین راستا «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشور درباره اینکه هزینه بلیت‌های مرجوع‌شده چه زمانی برگردانده می‌شود، بیان‌کرد: مسافران اگر بلیت خود را از ایرلاین‌ها خریده باشد بر اساس قانون حقوق مسافر، باید هزینه بلیت بلافاصله برگردانده شود اما اگر از سایت‌ها و مراجع غیرمعتبر باشد، باید از مراجع ذی‌ربط موضوع را پیگیری کنند.

وی توضیح می‌دهد: طبیعتاً هر شرکتی که بعد از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ممنوعیت فروش چارتری به بلیت فروشی ادامه داده باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد و مردم هم حتماً باید این موضوع را پیگیری کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشور بابیان اینکه پیش تر هم اعلام کردم نحوه فروش بلیت رصد می‌شود گفت: سازمان هواپیمایی هم این مسئله را رصد کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد. اینکه چرا با وجود تاکید سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت فروخته شده، باید بررسی و پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.