وزیر امور خارجه انگلیس با نادیده گرفتن تاریخ ماجراجویی‌ها و سیاست‌های جنگ‌طلبانه لندن در غرب آسیا، ادعا کرد که این کشور از توافق میان ایران و عربستان سعودی مشروط به برقراری آتش‌بس و صلح در یمن حمایت می‌کند.

ادعای انگلیس: از توافق ایران و عربستان، مشروط به برقراری صلح در یمن حمایت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، جیمز کلورلی روز سه‌شنبه در مجلس عوام گفت که با سفیر و همتای سعودی خود در خصوص عادی‌سازی روابط با ایران رایزنی کرده است.

وی افزود که تهران و ریاض «در تلاش هستند تا در راستای تحقق صلح در یمن، آتش‌بس دائمی برقرار کنند. اگر این اتفاق بیفتد ما بسیار آمادگی داریم تا از این اقدامات حمایت کنیم.»

وزیر امور خارجه انگلیس در عین حال ادعاها علیه تحرکات ایران در منطقه را تکرار کرد و مدعی شد که لندن و ریاض در این خصوص در تعامل هستند.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان ۲ ماه پیش و با میانجی‌گری چین بعد از هفت سال روابط خود را از سر گرفتند و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض ۱۶ خرداد ماه فعالیت خود را با پخش سرود ملی و اهتزاز پرچم کشورمان به‌طور رسمی آغاز کرد.

فروردین گذشته سخنگوی نخست وزیر انگلیس در سخنان مشابهی گفت: اگر توافق بدست آمده منجر به تنش‌زدایی شود، استقبال می‌کنیم.

این سخنگو که طبق رویه‌های مرسوم دفتر نخست‌وزیری خواست نامش فاش نشود، مدعی شد: «این وظیفه ایران است که به تعهدات خود برای احترام به اصول حاکمیت و عدم مداخله احترام بگذارد.»

وی بدون اشاره به تحرکات ماجراجویانه و سیاست‌های شکست خورده غرب در خاورمیانه ادعا کرد: «ثبات خلیج فارس برای همه ما مهم است.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.