مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ از ۳۶ هزار نفر خون‌گیری شد گفت: این میزان اهدا خون نسبت به سال ماقبل آن ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی اهدا خون در استان بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا باستین  با بیان اینکه ۴ مرکز اهدا خون در استان بوشهر فعال است اظهار داشت: اکنون مراکز اهدا خون در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه فعال است و در آینده نزدیک مرکز پایگاه انتقال خون دیلم راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه اهدا خون در پالایشگاه‌های گاز و صنایع پتروشیمی به‌صورت مستمر انجام می‌شود گفت: مشارکت در اهدا خون در استان بوشهر وضعیت مطلوبی دارد به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ درصد نسبت به سال ماقبل آن تعداد اهدا کنندگان خون افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در سه ماه امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر برای اهدا خون به مراکز مختلف پایگاه انتقال خون استان بوشهر مراجعه کرده‌اند که از ۸ هزار و ۲۲۰ نفر خون‌گیری شده است.

باستین با بیان اینکه از تعداد اهداکنندگان خون استان بوشهر ۵ درصد آن بانوان تشکیل می‌دهند افزود: ۵۰ درصد از افرادی که برای اهدا خون مراجعه کرده‌اند از اهداکنندگان مستمر هستند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر وضعیت ذخیره خون در استان را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: ذخیره خون در استان بوشهر خوب است ولی با توجه به تاریخ مصرف خون، نیاز به این ماده حیاتی همیشگی است و اهدا خون کمک به تأمین سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی، جراحی‌های گوناگون از جمله قلبی، زنان و زایمان را نیازمند خون به صورت مستمر دانست و افزود: پلاسما، پلاکت و کرایو از فرآورده‌های خونی استان است که در استان تولید و در بیماری‌ها و جراحی‌ها مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.