مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز اعلام کرد: این استان در بین مناطق مختلف کشور به عنوان منطقه فن بازار برتر شناخته شد.

البرز به عنوان فن‌بازار برتر منطقه‌ای کشور معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین "حمیدرضا عقاب نشین" روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این استان در آخرین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای کشور که به تازگی برگزار شد، رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: از جمله شاخص‌های انتخاب فن‌بازارهای برتر، بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور، انتقال فناوری و رفع نیاز فناورانه صنایع عنوان شده است.

عقاب نشین یادآور شد: اکنون بیش از ۵۰ کارگزار تجارت و فناوری در کشور مشغول به فعالیت هستند که نقش البرز در این بخش شاخص است.

البرز به عنوان فن‌بازار  برتر منطقه‌ای کشور معرفی شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با اشاره به اینکه موضوع توسعه فناوری بارها از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و سران قوا مورد تاکید قرار گرفته است ، گفت: در زمان حاضر تنها ساز و کار مداوم و فرایندی در حوزه توسعه بازار فناوری، مقوله فن بازار است.

وی ادامه داد: فن بازارها بر اساس نقشه جامع علمی کشور سه وظیفه اصلی بازاریابی و فروش محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و اختراعات و انتقال فناوری را بر عهده دارند.

عقاب نشین ارائه تجربیات موفق فن بازار منطقه ای، آخرین نتایج عملکرد فن بازارها، تشریح مکانیزم ها و دستورالعمل های جدید مصوب شده در فن بازار ها را از محورهای اصلی نشست سراسری فن بازارهای کشور دانست و گفت : اکنون فن بازار استان البرز با ارائه مشاوره به صنایع استان در جهت تجاری سازی طرح های نو، رونق بخشی به فعالیت مراکز تولید فناوری یا تجاری سازی نتایج پژوهشی آنها، تسهیل معاملات انتقال فناوری و فروش محصولات فناورانه، رفع مشکلات فناورانه، ایجاد مرجع اطلاعات در بخش عرضه و تقاضای محصول و فناوری، هدایت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در طرح های نوآورانه دارای توجیه و برگزاری دوره های آموزشی، تورها و همایش های مرتبط با حوزه فناوری گام برمی دارد.

استان البرز دارای سه هزارو۷۳۰ واحد تولیدی و صنعتی است که بیش از ۳۰۰ .احد آنها دانش بنیان هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.