انتخابات

۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 889027

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: میزان اهداکنندگان جدید در بهار امسال، شش هزار و ۶۱۸ نفر گزارش شده که نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رشد اهداکنندگان خون در سال جاری

به گزارش قدس خراسان، دکتر محمد شریف الحسینی افزود: میزان مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های انتقال خون استان در سه ماهه نخست امسال، ۵۲ هزار و ۹۲۸ نفر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان داوطلبانی که طی این مدت موفق به اهدای خون شده اند، رشد ۱۲ درصدی داشته و از ۳۵ هزار و ۸۱۲ نفر داوطلب به ۴۰ هزار و ۴۱ داوطلب افزایش یافته است.

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی توضیح داد: اهداکنندگان خون به سه دسته «مستمر، با سابقه و بار اولی» تقسیم می‌شوند که اهداکنندگان مستمر بین سه تا چهار بار در سال خون اهدا می‌کنند و اهداکنندگان با سابقه، به طور غیر مستمر تاکنون تجربه اهدای خون را داشته اند.

شریف الحسینی ادامه داد: در بهار امسال، ۵۳ درصد از اهداکنندگان خون در خراسان رضوی، مستمر، ۳۰ درصد اهداکنندگان، باسابقه و ۱۷ درصد اهداکنندگان، بار اولی بودند.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی استان در کف وضعیت سبزرنگ و مطلوب (ذخیره خونی بین ۸ تا ۱۲ روز) قرار گرفته است، افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده مانند اعزام تیم‌های سیاری برون شهری به شهرستان‌های فاقد پایگاه انتقال خون مانند فریمان و سرخس، وضعیت ذخایر خونی استان از وضعیت آبی رنگ به سبز رنگ و مطلوب رسیده است.

اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۳ بیمارستان این استان را بر عهده دارد و این استان، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از تهران و فارس است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.