مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت: در حال حاضر هشت کیلومتر باقیمانده پروژه آزادراه رشت قزوین  به طور میانگین دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد است.

آزاد راه رشت- قزوین با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در گام های نهایی

به گزارش قدس آنلاین محمد پردل نژاد عصر شنبه در حاشیه بازدید از مسیر هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین و راه آهن رشت- کاسپین که با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، اظهار کرد: پروژه هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت قزوین در ۲ قطعه در حال انجام است که قطعه اول ۹۵ درصد و قطعه دوم ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه پل در این هشت کیلومتر احداث شده است، گفت: هم اینک تمامی پل‌های این مسیر به طول ۲ کیلومتر احداث شده است.

پردل نژاد افزود : همچنین حفاری چهار دستگاه تونل در این هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین به طور کامل انجام شده و از حدود ۲ و نیم کیلومتر مسیر تونل، ۸۵۰ متر لاینینگ باقی مانده که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است ، اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهوری به گیلان مصوب شد که ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای باقی مانده پروژه آزادراه رشت- قزوین اختصاص یابد اما تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان و بیش از اعتبار مصوب پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در اصلاحیه جدید نیز تصویب شد که ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات سفر پرداخت شود.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت: این پروژه از پروژه های مهم استان است که امسال به بهره برداری می رسد.

 آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور امروز شنبه در سفر به گیلان از ۲ پروژه یکی روند پیشرفت احداث مسیر ریلی رشت- کاسپین و دیگری هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین بازدید کرد .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.